පල්ලේගම හේමරතන හිමියන්ගේ ගේයපද මාලාවෙන් ද කරුණාරත්න දිවුල්ගනයන්ගේ සුගායනයෙන් ද නාලක අංජන කුමාරයන්ගේ මියුරු
ශූර මැණික් සැට්ටරයකු විසින් කපා ඔප දමා අමුණන ලද මිණි මාලාවක් බඳු ව මැනවින් රචනා කරන ලද රූප රාමු පෙළක් අප දෙනෙත් අබ
ප්රේමසිරි කේමදාස, නැත්නම් බොහෝ දෙනා විසින් හඳුන්වන විදියට ’’කේමදාස මාස්ටර්’’ කියලා කියන්නේ ජීවිතයේ දැඩි දුක්
සුකීර්තිමත් කිවිසුරු ගේයපද රචක මහගම සේකරයන්ගේ පද සංකල්පනාවෙන් ද පණ්ඩිත් අමරදේවයන්ගේ ස්වරාලංකාරයෙන් හා සුගායන
විමල් ඒ හාස්කම කළේ ස්වඋත්සාහයෙන් ප්රගුණ කරගනිමින්, හාපුරා කියා එදා සිංහල වේදිකාවට හඳුන්වාදුන් අභිරූපණ
අප තවමත් ඇඳ මත සිටියදී ඔහු ජනෙල් පියන් වසන්නට කාමරයට ආවේය. ඔහු අසනීප ගතියකින් පෙළෙන බව මට දැනුණි. ඔහු වෙව්ලමින් සි
ලංකාවේ ’’යාන්ස් ලෝකයේ’’ නැතිනම් ’’රසකතා ලෝකයේ’’රජකු ලෙස ’’ඩබ්ලිව්.ජයසිරි’’හැඳින්විය හැකිය.
[ Federico Fellini (1920 1993) විශ්ව කීර්තිධර සම්භාවනීය ඉතාලි චිත්රපටි අධ්යක්ෂකවරයෙකි. ඔහු පළමු වරට අන්තර්ජාතික කීර්තියට පත්වූ
මෙි සුදුර්ලභ ගීමිණ රචනා කරන්නී පද්මා ජයසිංහ නම් අප්රකට ගේයපද රචකාවියක වන්නීය.සුගායනය කළෝ නව පරපුරේ තරු ගායක තරං
ෆ්රොයිඩියානු මනෝවිශ්ලේෂණය වෙත නව, දේශපාලනික මානයක් එක් කළ ප්රංශ මනෝවිශ්ලේෂකයකු වූ ෂාක් ලැකාන් වෙත අපි දැන් හ
එමිලි ඩිකින්සන් දහනව වැනි සියවසේ වඩාත් ප්රබල කිවිඳියන්ගෙන් කෙනෙක්. ඩිකින්සන් ගැන සඳහන් නොකර කෙනකුට කවිය ගැන සි
විරෝධයක් නොපා ආණ්ඩුව කියන කරන දේ සියලූ දෙනා ම ඉවසා දරා ගෙන සිටියොත් කුමක් වේද? එහෙත් හැම දෙනාම එසේ නොවේ.
පුටුව උඩම අඩ නින්දකට වැටී සිටි සුජාතා ගැස්සී අවදි වුණේ නිපුනිගේ හඬින්. නිපුනි අද මේ වෙලාවට නිවසේ සිටින්නේ ඇයි දැය
මෙවර සාහිත්ය උත්සවය නිමිත්තෙන් කොළඹ බණ්ඩාරනායක අනුස්මරණ ජාත්යයන්තර සම්මන්ත්රණ ශාලා පරිශ්රයේ පැවති පොත් ප
අසම්මත නාට්ය කලාවේ (Absurd Play) ප්රධාන පෙළේ නියෝජිතයෙක් වූ Eugene Ionesco (1912 -1994) රුමේනියානු ජන්මයක් ඇති ප්රංශ නාට්යකරුවෙකි.
කොලමේ ප්රමාණය අනෙක් පුවත්පත්වල ප්රමාණයට වඩා වෙනස්ය.එය පාඨකයන්ට ද අලුත් අත්දැකීමක් විය.
සරු බිස්නස්කරුවෙක් වූ ස්මිත් සිත් වශී කරන සුලු හෝටලයකට අයත් විදුලි සෝපානයේ දොර ඇර සිහින් සිරුරක් ඇති කාන්තාවක අත
ශතකයක් පුරා ජර්මනිය තුළත්, ඉන් පිටතත් නාසිවාදීන් විසින් ගෙන යන ලද උන්මත්තක දේශපාලනය ගැන සලකා බලන විට සාහිත්ය කල
කීර්තිමත් ස්කැන්ඩිනේවියානු ඇමරිකානු ලේඛකයෝ දෙදෙනෙක්ද මේ අතර වෙති. හ්ජල්මාර් හ්ජෝර්ත් බෝයෙසෙන් (Hjalmar Hjorth Boyesen) විසින
සාහිත්ය නොබෙල් සම්මානය 2025 වසරේ හිමිවූයේ හංගේරියානු නවකතාකරු සහ තිර රචක ලාස්ලෝ ක්රස්නාහෝර්කායි හටය. “විනාශකාර
ඇන්තනී සුරේන්ද්ර නම ඇසූ පමණින් දන්න සංගීතඥයෙක්.සංගීත කණ්ඩායමක නයුවෙක්.ලස්සන සින්දු හදපු ස්වරාලංකාරිකයෙක්.ඒ ඔක
සුකීර්තිමත් කිවිසුරු රත්න ශ්රී විජේසිංහයන්ගේ ගේයපද සුරචනයෙන් ද කරුණාරත්න දිවුල්ගනයන්ගේ සුගායනයෙන් ද රෝහණ වී
‘දෙවියන් වහන්සේ යම් අයකු සමග ඉතා තදින් උරණ වූ විට එම තැනැත්තා තුන්වැනි ලෝකයේ පුවත්පත්කලාවේදියකු බවට පත් කරතැ’යි
සාහිත්යකරුවකු වීමට නිදුක්ට කිසිම හදිසියක් තිබුණේ නැත.ඒ නිසාම ඔහු පත්තරකාරයකු ලෙස දීර්ඝ කාලයක් පුවත්පත්කලාවේ ස
නවකතාකරුවෙකු නාට්යකරුවෙකු හා කවියෙක්ද වූ පෑර් ලාගර්ක්විස්ට් වූකලී වර්නර් වොන් හීඩන්ස්ටම් විසින් ආරම්භ කරන ලද
මෙි වූකලි භාෂාව හා සාහිත්ය අතර ඇති අවියෝජනීය බැඳීම පිළිබඳ අමරසිංහයන් සමඟ කළ විශේෂ කතාබහකි.
මහාචාර්ය සුනිල් ආරියරත්නයන්ගේ ධ්වනිතාර්ථපූර්ණ ගේයපද සුරචනයෙන් ද නන්දා මාලනීයන්ගේ භාවානුරාගී සුගායනයෙන් ද එච්
ගැහැනු ළමයින් හුදෙක් අනාගත සැමියන්ගේ ගෘහ පාලිකාවන් වීම සඳහාම ඇති දැඩි කළ උන් බව ඇය සිහි කළේ කෝපයෙන්.ඒ නිසා ඇය ජීවි
