’’ගුණදාස අමරසේකරයන්ගේ කාව්යවලටත් නවකතාවලටත් එකල පැවති, මෙකල නැති අදහස්වලටත් මහත් සේ ඇලුම් කළ මම අමරසේකරවාදියෙ
“මට සුගත් කියපං. නැත්තන් මිස්ටර් සිල්වා කියපන්. අයියා කෑල්ලට මං එතරං කැමති නෑ.”
මගේ මතකය ඈත අතීතයට දිව යයි. මගේ මහගෙදර පිහිටි කළුබෝවිල පන්සල පාර එකල පටු ගුරු පාරකි. එම ගුරු පාරට හැරෙන නුගේගොඩ දෙහ
මහාචර්ය සුනිල් ආරියරත්නයන්ගේ ගේයපද මාලාවෙන් ද නන්දා මාලිනීයන්ගේ සහ ගුණදාස කපුගේයන්ගේ ගායනයෙන් ද කපුගේ සූරීන්ග
කපිල කුමාර කාලිංග නමක් දිනා ගත් ප්රබන්ධ රචකයෙකි. එමෙන්ම අමතක නොවන ගීත කීපයක් ලියූ ගීත රචකයෙකි. එබඳු කෙනකු කෙටිකව
වර්ෂ එක්දහස් හත්සිය අනූ නමයේ මැයි මාසයේ විසි හය වැනිදා ලෝක සාහිත්ය වංශයට වැදගත් දවසක් වූයේය. මන්ද ලෝක සාහිත්යය
මා ඉපදුණේ ගුවන්විදුලිය ඉපදී තුදුස් වසකිනි. මා නමෝ විත්තියෙන් ගුවන් විදුලියට පා තැබුවේ මගේ වසු වියේය. මම දැන් අසූ ව
මහාචාර්ය සුනිල් ආරියරත්නයන්ගේ ධ්වනිතාර්ථපූර්ණ ගේයපද සුරචනයෙන් ද නන්දා මාලනීයන්ගේ භාවානුරාගී සුගායනයෙන් ද එච්
තමන්ගේ කොණ්ඩා වියලන යන්ත්රය විකුණලා ඔහුගෙ අත්පිටපත තැපැල් කරන්න මුදල් දුන්න ඇය පස්සෙ ඒ පොත නොබෙල් සම්මාන දිනන හ
මාගලක් වගේ පේන දිගම දිග තාර පාරේ මැද හරියේ තියන එක ම එක කෑමකඩ පේලිය දිහාට - අවන්හල් සංකීර්ණය පැත්තට හැරවෙන කාර්-
රෝහණ විජේවීරයන්ගේ ජේවීපීය බිහිවූයේ 06 වැනි දශකයේ යැයි සිතමි. එහෙත් ඒ ජේවීපීය ඉපදෙන්න බොහෝ කලකට පෙර , එනම් , ඊට කලින්
1987 දී නම් ගම් උපත රචනා කරමින් සාහිත්යකරණයට අත්පොත් තබන ඇය දශක ගණනාවක් පුරා සාහිත්ය කෙත පෝෂණයට තමාට ඇති හැකි තරම
මහගම සේකරයන්ගේ ගේයපද සුරචනයෙන් ද පණ්ඩිත් අමරදේවයන්ගේ සුගායනයෙන් සහ ස්වරාලංකාරයෙන් ද යුතු මෙි ගීමිණ ශෘංගාරරසය ද
ගුණදාස අමරසේකර ලේඛකයාණන්ට 96 වන විය පිරුණේ 2025 නොවැම්බර් 12 වන දාය. මේ හෘදයංගම අතීත ආවර්ජනය ඒ නිමිත්තෙනි.
සයිමන් නවගත්තේගම නවකතාකරුවකු විදියට සුවිශේෂයි. ඒක නියම උත්තරයක් නෙවේ. එක සාම්ප්රදායී උත්තරයක් පමණයි.
දොර රෙද්ද මෑත්කර කාමරයට එබී මංගලී පවසනු ඇසුණත් ,මා සිටියේ නින්ද ගොස් ඇතුවාක් මෙන් මවාපානා උත්සාහයකය.
සයිමන් නවගත්තේගම මහතා පණ්ඩුකාභය නාටකය සඳහා ගී පද රචනා කර දෙන මෙන් මගෙන් ඉල්ලීමක් කළේ ය.
පල්ලේගම හේමරතන හිමියන්ගේ ගේයපද මාලාවෙන් ද කරුණාරත්න දිවුල්ගනයන්ගේ සුගායනයෙන් ද නාලක අංජන කුමාරයන්ගේ මියුරු
ශූර මැණික් සැට්ටරයකු විසින් කපා ඔප දමා අමුණන ලද මිණි මාලාවක් බඳු ව මැනවින් රචනා කරන ලද රූප රාමු පෙළක් අප දෙනෙත් අබ
ප්රේමසිරි කේමදාස, නැත්නම් බොහෝ දෙනා විසින් හඳුන්වන විදියට ’’කේමදාස මාස්ටර්’’ කියලා කියන්නේ ජීවිතයේ දැඩි දුක්
සුකීර්තිමත් කිවිසුරු ගේයපද රචක මහගම සේකරයන්ගේ පද සංකල්පනාවෙන් ද පණ්ඩිත් අමරදේවයන්ගේ ස්වරාලංකාරයෙන් හා සුගායන
විමල් ඒ හාස්කම කළේ ස්වඋත්සාහයෙන් ප්රගුණ කරගනිමින්, හාපුරා කියා එදා සිංහල වේදිකාවට හඳුන්වාදුන් අභිරූපණ
අප තවමත් ඇඳ මත සිටියදී ඔහු ජනෙල් පියන් වසන්නට කාමරයට ආවේය. ඔහු අසනීප ගතියකින් පෙළෙන බව මට දැනුණි. ඔහු වෙව්ලමින් සි
ලංකාවේ ’’යාන්ස් ලෝකයේ’’ නැතිනම් ’’රසකතා ලෝකයේ’’රජකු ලෙස ’’ඩබ්ලිව්.ජයසිරි’’හැඳින්විය හැකිය.
[ Federico Fellini (1920 1993) විශ්ව කීර්තිධර සම්භාවනීය ඉතාලි චිත්රපටි අධ්යක්ෂකවරයෙකි. ඔහු පළමු වරට අන්තර්ජාතික කීර්තියට පත්වූ
මෙි සුදුර්ලභ ගීමිණ රචනා කරන්නී පද්මා ජයසිංහ නම් අප්රකට ගේයපද රචකාවියක වන්නීය.සුගායනය කළෝ නව පරපුරේ තරු ගායක තරං
