(අනුරාධපුර රෝහණ චන්ද්රදාස)
ඔහු ගම්මුලාදෑනියෙකි. ගමේ විවාහක කාන්තාවකට ඇලූම්කළ හේ ඇගේ සැමියා නිවෙසින් බැහැරවන අවස්ථාවන් බලා නිවෙසට ගොඩ වී ඇය සමඟ කතා බහ කරන්නට පුරුදු වී සිටියේය.
කාන්තාවගේ නිවෙසට නිතර නිතර යාම් ඊම් ගැන ගම්මුලාදෑනියාට එරෙහිව කටකතා පැතිරෙන්නට විය. එහෙත් ඔහු ඒ කටකතා මායිම් කළේ නැත. ඔහුට අවශ්ය වූයේ කෙසේ හෝ ඇය වසඟ කරගැනීමය.
ඒ සඳහා ඔහු නොයකුත් උපක්රම යෙදුවේය. වැඩි දවසක් නොයාම ඒ කාන්තාව ගම්මුලාදෑනියාට අවනත වූවාය.
සැමියා නිවෙසින් බැහැර යනවිට ගම්මුලාදෑනියාට ඒ වග දැනගන්නට ලැබුණු සැණින් ඔහු කාන්තාවගේ නිවෙසට යයි. මේ ඇසුර ගැන සැමියාටද කනින් කොනින් අසන්නට ලැබිණි.
දිනක් සැමියා රැුකියාවට යන බව පවසා නිවෙසින් පිට වී ගියේය. දුර බැහැරක සේවය කරන නිසා සැමියා ආපසු නිවෙසට පැමිණීම ප්රමාදවන බව දැනගත් කාන්තාව ගම්මුලාදෑනියාට පණිවිඩයක් දුන්නාය.
රැ බෝ වීමත් සමඟ ගම්මුලාදෑනියා කාන්තාව සොයා ආවේය. වැඩි වේලාවක් ගතවූයේ නැත. රැුකියාවට ගිය සැමියා හදිසියේම නිවෙසට ආවේය. හොරේ ඔහුගේ අතටම අසුවිය.
සැමියා පසුදින පොලිසියට පැමිණිල්ලක් කළේය. ගම්මුලාදෑනියාත් කාන්තාවත් පොලිසියට පැමිණියහ. ස්ථානාධිපතිවරයා ගම්මුලාදෑනියාගෙන් ප්රශ්න කළේය.
ඇයි තමුන් ඊයේ ? ඒ ගෙදරට ගියේ?
‘මෙයා තමයි මට එන්න කීවේ. ඒ නිසා මං ගියා.’ ගම්මුලාදෑනියා කීය.
‘නෑ.. නෑ.. සර් මං එන්න කීවේ නෑ’ කාන්තාව කීවාය.
‘ඇයි තමුන් බොරු කියන්නෙ. මේකෙන් තමුන්ගේ රස්සාවටත් ප්රශ්නයක් වෙනවා.’ පොලිස් නිලධාරියා ගම්මුලාදෑනියාට කීය. ගම්මුලාදෑනියාට රැුකියාව අහිමිවෙතැයි කාන්තාව මේ අවස්ථාවේ කනගාටුවට පත්වූවාය.
‘සර්.. මේ මහත්තයට ගෙදර එන්න කීවෙ මම තමයි සර්.’ ඇය පොලිස් නිලධාරියාට කීය.
පොලිස් නිලධාරියාට කාරණය වැටහීම නිසා දෙදෙනාටම දැඩි ලෙස අවවාද කර සැමියාටද ඒ වග වටහා දී ඔවුන් පිටත්කර යැවීමට පියවර ගැනිණි.
තමාට එරෙහිව පෙත්සම් ගැසූ සේවකයින් අල්ලා ගැනීමට අපූරු උපක්රමයක් අනුගමනය කළ ආයතන ප්රධානියකු පිළිබඳව ගාලු දිසාවේ කාර්යාලයකින් අසන්නට ලැබේ.
ඕපාදූප සෙවීම සම්බන්ධයෙන් නම්දරා සිටි කාන්තාවක ගමේ පිරිසක් අතර සිදුවූ රණ්ඩුවක් පිළිබඳව විපරම් කිරීම සඳහා කුස්සියේ ළිප මත තබා තිබූ වෑංජනයක් හැඳිගාමින
අධ්යයන පොදු සහතික පත්ර සාමාන්ය පෙළ විභාගයට මුහුණදීමට යන සිය දියණියගේ ඉස්සරහට හිමිදිරියේම හිස් කළයක් අරන් පැමිණි කතක සමග කෙහෙවලු පටලවාගත් කතක ගැන
ජාත්යන්තර රැම්සා තෙත්බිමට ආසන්න ප්රදේශයකි. මෙම ප්රදේශයේ බහුතරයක් දෙනා කෘෂිකර්මාන්තය මත යැපෙන අතර රිළවුන් දඬු ලේනුන්ගෙන් සහ මොනරුන්ගෙන් වන හානි හ
සත්ව සංගණනයට ගොස් ජීවිතය අනූනවයෙන් බේරාගත් අයකු පිළිබඳව අපූරු කතාවක් කරන්දෙණියෙන් අසන්නට ලැබේ.
රට පුරා කොරෝනා වසංගතය පැතිර යමින් තිබූ සමයයි. දකුණු පළාතේ ගමක ජීවත් වූ ඔහු දේපළ ඉඩකඩම් යමක් කමක් තිබෙන ගැමියෙකි. නිතර බුලත් විටක් හැපීම හා කටට ඇඟිලි දෙක
ප්රයිම් සමූහය ශ්රී ලංකාවේ දේපළ වෙළඳාම් ක්ෂේත්රයේ පෙරළියක් සිදුකරමින් නව ගෙවීම් ක්රමවේදයක් හඳුන්වා දීමට පසුගියදා කටයුතු කළේ ය.
දේශයේ ආරක්ෂකයා ලෙස ශ්රී ලංකා ඉන්ෂුවරන්ස් ලයිෆ් (SLIC Life) රටේ අනාගත පරපුරේ වැඩිදියුණුව සඳහා නිරන්තරයෙන් දායක වී ඇත. ශ්රී ලංකාවේ පවතින වඩාත්ම උපයන රාජ්
ඇතැම් මිනිසුන් ගෙන් නික්මෙන ප්රභාව බොහෝ ප්රිය මනාප ය. ඔවුන්ව දැකීම පවා මහත් සැනසීමක් ගෙන දෙනු ඇත. ඔවුන් සමීපයෙහි සිටින කළ මහත් සැනසීමක්, සුවදායක බවක්
තහනම් ගහේ ගිය ගම්මුලාදෑනියා පොලිස් කනෙන් රිංගන්න හදලා
දමයන්ති Monday, 08 December 2014 08:45 PM
ගැහැණුත් හරියට හිටියා නම් පිරිමි බලෙන් එන්නේ නැහැ. මොකද හොඳ කෙනෙක්ට පිරිමි 100 ක් එක උනත් තනියම ඉන්න පුළුවන් නේද යාලුවනේ (නදී)
සරත් Saturday, 06 December 2014 04:22 AM
සදුනි කලබල වෙලානේ. (ස)
අසෝකා Saturday, 06 December 2014 08:03 PM
සාරත් මහත්තයෝ, ඔයාගේ කීමෙන් අපිට ගොඩක් දේවල් හිතාගන්න පුළුවන්.ඔයාගේ අම්ම ගැනත් , බිරිද ගැනත් සහෝදරියන් ගැනත්. ඉතින් එහෙම පවුලකින් එන ඔයා ගැන තවත් කවර කතාද කිව්වලු! (ස)
සරසි Sunday, 07 December 2014 08:40 AM
ගැහැණු මෙවන් තත්වෙට පත්වීමට පිරිමි 90%ක් වගකිව යුතු වන අතර 100% ක් නිවැරදි පිරිමි හිටියත් වරදේ බැදෙන 10%ක් ගැහැණු ඉන්නවා. (ර)
අචින්ත Tuesday, 09 December 2014 10:39 AM
පිරිමි කොහොම හිටියත් වැඩිපුරම ගැහැණු අය තමයි වරදට පොලබ ගන්නේ. (ර)
ධනුක Sunday, 07 December 2014 09:11 PM
සමහරු මොකද මේ තනි අතින් අත්පුඩි ගහන්න පුළුවන් කියලා කියන්නේ? (නි)
බේබි Sunday, 07 December 2014 09:18 AM
වරද මොකක්ද අක්කේ...මට නම් මෙලෝ දෙයක් තේරෙන්නේ නෑ. (දී)
සරසි Sunday, 07 December 2014 09:20 AM
මම මේ පුවත් තීරයේ සරසි නමින් අවුරුදු 2ක් සිට ලියන්නේ. ඉහත සඳහන් වෙන්නේ මගේ අදහසක් නෙවෙයි. (දී)
කල්දේරා Saturday, 06 December 2014 05:58 AM
එතකොට සැමියයි බිරිදයි නැවත සාමදානයෙන් ජීවත් වෙනවද ? අයියෝ මෙහෙමත් ෆොන්සියානු මිනිස්සු.(නදී)
ජයනි Sunday, 07 December 2014 09:22 AM
සරත් අත්පොලසන් දෙන්නේ තනි අතින් වෙන්න ඇති. (දී)
සහන් බණ්ඩාර Saturday, 06 December 2014 06:01 AM
තිරිසන් සතුන් හැකි තැන වරදෙහි බැදුණි. එනමුදු දමන කල සිත මිනිසාට ලැබුණි. ඒ මනුගුන නසා වරදට පෙළඹ වුනි. 'පිරිමි'ද 'ගැහැණිය'ද නොව එය තිරිසන් කම 'සදුනි' (නදී)
කුමාරි Saturday, 06 December 2014 01:50 PM
සදුනි, ඔයා ගැන කතා කරලා වැඩක් නැහැ. ගැහැණු කවුරුද වරදේ නොබැදෙන. බැදෙන්නේ මොකා එක්කද? ඒ කතාවෙන් කියන්නේ පිරිමි එහෙම කලාට කමක් නැහැ ගැහැණු පතිවත රැකිය යුතුයි කියලයි. [මම ප්රාර්ථනා කරනවා මේ පවුලේ සමගිය සුරකේවා. කාන්තාව නැවත මෙවැනි තකතීරු වැඩ නොකරත්වා කියලා. (නදී)
ජානක Saturday, 06 December 2014 06:14 AM
ඇයි සදුනිට හිත රිදුණේ (දිල්)
පිටබැද්දර ජයා Saturday, 06 December 2014 11:40 PM
සඳුනි, කුමාරි පිරිමින් වරදේ බැඳෙන්නේ ගැහැණු අයගෙන් ලැබෙන අනුමැතිය නිසා නේද ? ගැහැණු නම්බුකාර විදියට හිටියොත් පිරිමින්ට සිල් ගන්න විතරක් නෙවෙයි රහත් වෙන්නත් පුළුවන්. අවර ලත් තැනක් වරදේ නොබැඳෙන ගැහැණු කවුරුද ? (නදී)
නිමල් Sunday, 07 December 2014 11:57 AM
අපේ ගමේත් ඔය වගේ ග්රාම සේවක කෙනෙක් ඉන්නවා. (ර)
ශිරන්ති Sunday, 07 December 2014 12:38 PM
"අවසර රහස් තැන පිරිමි කවුරුද වරදේ නොබැඳෙන " කියල ඔය කවියේ ඉතුරු පදයත් රාහුල හාමුදුරුවෝ කියල තියෙනවා .ඒත් කවුරුත් උලුප්පලා පෙන්නන්නේ ගැහැනුන්ට කියපු ටික විතරයි (නදී)
ඩිකි Monday, 08 December 2014 09:58 AM
සරත්, වරදේ බැදෙන්නේ ගැහැනුන් විතරද? එතකොට ගැහැනු වරදේ බැදෙන්නේ තනියෙම වෙන්න ඇති නේද? අනේ පව්.. (දී)
සරසි Sunday, 07 December 2014 12:46 PM
ඒ අදහස දාපු සරසි අවුරුදු 4කටත් වැඩි කාලයක් මේ තීරුවට අදහස් දාන කෙනෙක්. ඔයා අවරුදු 2ක ඉදලා අාපු අලුත් කෙනෙක්නෙ (නදී)
මොහොමඩ් ඛාන් Saturday, 06 December 2014 07:56 AM
ඔය බොරු ඔහොම සම්බන්දෙ නතර වෙනවා නම් මොනවා කරන්න බැරිද ? (නදී)
සමන්ති Tuesday, 09 December 2014 02:37 PM
ශිරන්ති , තව කවියක් තියෙනවා අවසාන පදය "සිටිත් අඟනෝ .........වීමෙන් " කියලා. (ස්ත්රීන් තෘප්තියට පත්නොවන කාරනා තුනක් ) (නදී)
හේමන්ත Saturday, 06 December 2014 08:09 AM
සඳුනි .... ඔයා ලෝකය ගැන තවම දන්නේ නැති හැඩයි ... පිරිමි අවස්තවාදියෝ කියන එක ගැන අමුතුවෙන් කියන්න දෙයක් නැහැ ... ඒක මුළු ලෝකයම දන්න පරම සත්යයක් .. ඒත් ගැහැණු එහෙම නැහැ කියලයි පිරිමි හිතාගෙන ඉන්නේ.(නදී)
රතන Sunday, 07 December 2014 04:02 AM
අනේ මටත් ගම්මුලා දෑනියෙක් වෙන්න ආසයි (නදී)
ලලිත් - එස්.එල් Tuesday, 09 December 2014 03:11 AM
තනි අතින් අත්පුඩි ගහන්න බැරි බව මේ කතාවෙන් මොනවට ඔප්පු වෙනවනේ.(නදී)
සරත් Friday, 05 December 2014 11:24 PM
"අවසර රහස් තැන, වරදේ නොබැඳෙන ගැහැණු කවරහුද?" (නි)
සරත් Friday, 05 December 2014 11:27 PM
"සියලු වනයන් දැවයෙන් සැදී ඇත, සියලු ගංගාවෝ වක්ව ගමන් කරති, සියලු කාන්තාවෝ වරදෙහි බැඳෙති" (නි)
සමිතා Friday, 05 December 2014 11:56 PM
අර පැරණි කවියක් තියෙන්නේ ගැහැණු කවුරුද වරදේ නොබැඳෙන කියලා.දැන් ගම්මුලාදෑනීලා නෙමෙයිනේ ඉන්නේ, ග්රාමසේවක නිලධාරිලානේ (නි)
ඇසිලින් Monday, 08 December 2014 04:51 PM
තනි කකුලෙන් උඩ පනින්න දන්නා අය ඉන්න එකේ තනි අතින් අත්පුඩි ගහන්න බැරිද? (නි)
පිටිගල Sunday, 07 December 2014 02:41 PM
අයියෝ ඇසිලින් නෝනා ඔයා මොකටද ඔය ගැන කියන්නේ. ඔහොම ගියොත් නම් බලලා විතරක් නෙවේ මීයාත් එලියට පනීවි. (නදී)
දිනෙල්කා Saturday, 06 December 2014 12:43 AM
ඉතින් ඊටපස්සේ සම්බන්ධය නැවතුනාද? (නි)
පිටිගල Saturday, 06 December 2014 04:35 PM
මේ කතාව පුරාන උපමා කතාවක මම කියෙව්වා. "ඉස්සර කාලේ හිටිය ගම් මුලාදැනියෙක් පුරුෂයා නැති වෙලාවට එයාගෙම වැයික්කියේ ගෙදරකට යන්න පුරුදු වෙලා සිටියා ලු . දවසල් එහෙම ඉන්න කොට හදිසියේම ගෙදර පුරුෂයා එනවා දුර තියා දැක්ක බිරිඳ ගම් මුලදැනියා ඇඳ යටට රිංගවලා හිටියාලු . පුරුෂයා කොහොම හරි මේක දැකලා ඇඳ යටට එබිලා "මොකද රාලහාමි ඇඳ යට"? කියලා ඇහුවලු. එතකොට මුලාදනිය කිව්වලු හහ්! මගේ වැයික්කියේ ඕන තැනක මට ඉන්න පුළුවන්" කිව්වලු. (දී)
පබ්ලිස් Saturday, 06 December 2014 01:47 AM
අනේ මටත් ගම්මුලාදෑනියෙක් වෙන්න ආසයි. (නි)
ලිහිණි Monday, 08 December 2014 05:43 PM
එක් අයෙක් වරදක් කළාට සියළුම ගම්මුලාදෑනියෝ වරදකරුවෝ නොවෙති. එක හෝ ගම්මුලාදෑනියෙක් ඇති මේ වැරදි වලින් මිදුණු. (නි)
ඇසිලින් නෝනා Saturday, 06 December 2014 05:09 PM
හානේ පිටිගල රාළහාමි...අපේ කතාව නොදනිම බලල මල්ලෙන් එලියට ආව නේ (දී)
පද්මිණි Monday, 08 December 2014 06:55 AM
ජයා, සිල් ගැනිල්ල කෙසේ වෙතත් සීල් ගන්න පිරිමි හින්දා තමයි ගැහැණු බොහෝවිට වරදේ බැදෙන්නේ.(හේ)
පාලිත Monday, 08 December 2014 10:45 AM
නිකම් බොරු කියන්න එපා පරණ සරසි . ඔයා මේ තීරයේ අවුරුදු හතරක ඉඳන් ලියනවා ලු මම නම් එච්චර පරණ සරසි කෙනෙක් මෙතන දැකල නැහැ. අපිත් සෑහෙන කල් මෙතන ලියනවා. (බ)
බමුණු ආරච්චි Monday, 08 December 2014 04:30 AM
මට දුක සැමියා ගැන. මේ ගැහැණිය නැවත ගන්න කැමතිවුණ එකට (නි)
මලික් Monday, 08 December 2014 10:47 AM
පුරාණ සරසිගේ ගැහැණු පිරිමි පිලිබඳ අදහස් නම් මල් හතයි ! (නදී)
සදුනි Saturday, 06 December 2014 02:52 AM
ගැහැණු විතරද සරත් වරදේ බැඳෙන්නේ? එතකොට පිරිමි සිල් අරන්ද ඉන්නේ?මේ ගම්මුලාදෑනියාව හොයාගෙන කාන්තාව ගියාද? නැත්නම් එයා මේ ගෙදරට ආවද? බොක්කේ දඩමස් තියාගෙන බුදුරැස් විහිදුවන්න හදන්න එපා. (නි)
අසෝක Sunday, 07 December 2014 04:29 PM
හාහා බලාගෙනයි....(අ)
දිනෙල්කා Saturday, 06 December 2014 11:11 AM
පොලිස් සේවකයින්ට "සර්" කියන්නේ ඇයි?(නදී)