ඉන්දික හේවාවිතාරණ
මගී ත්රිරෝද රථවලට ගාස්තු මීටරයක් සවිකළ යුතු බවට නීතිය පනවා වසර 06ක් ගතවී තිබුණත් මගී ප්රවාහනයේ නිරත ත්රිරෝද රථවලින් 25% ක වත් ගාස්තු මීටර් සවිකර නොමැති බව සමස්ත ලංකා ත්රීරෝද රථ රියැදුරන්ගේ වෘත්තීය සමිතිය සඳහන් කරයි.
2017 වසරේ සැප්තැම්බර් මාසයේදී මෙම නීතිය පැනවුවත් මෙතෙක් ගාස්තු මීටරය සවි නොකර මගී ප්රවාහන කටයුතුවල නිරතවෙන ත්රිරෝද රථවලට නීතිය ක්රියාත්මක නොවෙන බවද එම සමිතියේ සභාපති ලලිත් ධර්මසේකර මහතා සඳහන් කළේය.
නීතිය ක්රියාත්මක නොවීම නිසා, ගාස්තු මීටර් සවිකිරීමට ත්රිරෝද රථ හිමි බොහෝ දෙනෙක් ඊට උනන්දුවක් නොදක්වන බවද ඔහු පෙන්වා දෙයි. ආසන්න වශයෙන් ත්රිරෝද ලක්ෂ අටක් 08ක් පමණ මගී ප්රවාහන සේවාවල නිරතවෙන බවත්, ගාස්තු මීටර් සවිකර තිබෙන්නේ ත්රිරෝද රථ ලක්ෂ දෙකක පමණ ප්රමාණයක් බවට සංඛ්යාලේඛන මගින් පෙන්වා දී තිබෙන බවත් ධර්මසේකර මහතා පවසා සිටියේය
ගාස්තු මීටර් නොමැති ත්රිරෝද රථවල ගමන් කරන ජනතාවට රියදුරු පවසන මුදල ගෙවා අදාළ ගමන් බිමන් යාමට සිදුව තිබෙන බවත්, ත්රිරෝද රථ නියාමනයක් නොවෙන නිසා ගාස්තු මීටරය සවිකරගෙන සිටින පිරිස්වලින් පවා යම් පිරිසක් තමන්ගේ අභිමතය අනුව ගාස්තු මීටර වෙනස් කරගෙන මගී ජනතාව සුරාකෑමකට ලක්කරමින් සිටින බවද සඳහන් කළේය. ත්රිරෝද රථ නියාමනය කිරීම සඳහා මගී ප්රවාහන කටයුතුවල නිරතවෙන ත්රිරෝද ලියා පදිංචි කිරීම ආරම්භ කිරීමට මුලින්ම කතා බහක් ඇතිවූයේ 2003 වසරේදී බවත් මෙම ක්රමය යටතේ මුලින්ම බස්නාහිර පළාත තුළ ධාවනය වෙන ත්රිරෝද ලියා පදිංචි කිරීමට සැලසුම් කළ බවත් සඳහන් කරන ධර්මසේකර මහතා, ඉන් පසුව අනෙකුත් පළාත්වල මෙම ක්රමය සිදුකිරීමට සැලසුම් කළ බවද පවසා සිටියේය.
එහෙත් වසර විස්සක කාලයක් ගත වී තිබුණත් තවමත් බස්නාහිර පළාත තුළ ධාවනය වෙන ත්රිරෝද රථ ලියා පදිංචි කර නියාමනය කිරීමේ වැඩපිළිවෙළ අවසන්කර ගැනීමට නොහැකි වී තිබෙන බවද සඳහන් කළේය.
මේ නිසා අනෙකුත් පළාත් තුළ මෙම වැඩපිළිවෙළ ක්රියාත්මක කිරීමට අදාළ මූලික වැඩපිළිවෙළවත් සකස් කර ගැනීමට නොහැකි වූ බවත් බස්නාහිර පළාත තුළ මූලික කටයුතු සිදුකර තිබෙන බවද පවසා සිටියේය
ගාස්තු නියාමනයක් නොමැති නිසා සමහර ප්රදේශවල කිලෝමීටරයක දුරක් ගමන් කිරීමට රුපියල් දෙසීයකට ආසන්න මුදලක් ගෙවීමට සිදුව තිබෙන බවත්, ගාස්තු මීටරය තිබෙන පිරිස් පවා පළමු කිලෝමීටරයට රුපියල් 120 ක් හා දෙවැනි කිලෝමීටරයට හා එතැන් සිට රුපියල් 100 බැගින් අයකරන බවද සඳහන් කළේය.
මීට අමතරව, ජංගම දුරකතන භාවිතා කරමින් යම් යම් පිරිස් ගාස්තු අයකිරීම සිදුකරන බවත්, මෙම ක්රමය තුළින් මගීන්ට ගාස්තුව නිසි ලෙස බලා ගැනීමට නොහැකිවීම නිසා මගී ජනතාව අපහසුතාවයන්ට පත්වෙන බවද පවසා සිටියේය.
මේ නිසා පළාත් වශයෙන් යම් ක්රමවේදයන් භාවිතා කරමින් ගාස්තු මීටරය සවිකිරීමට කඩිනමින් වැඩපිළිවෙළක් සකස්කර මගී ජනතාව ආරක්ෂා කළ යුතු බවද සඳහන් කළේය.
ගිවිසුම් අවලංගු කෙරුණු පාලම් 97ක ඉදිකිරීම් කොන්ත්රාත්කරුවන්ට 2023 වසරේදී රුපියල් කෝටි 33කට වැඩි මුදලක් ගෙවා ඇතැයි ජාතික විගණන කාර්යාලය නිකුත් කළ වාර්තා
ඉන්දු - පාකිස්ථාන අර්බුදය යුදමය ගැටුමක් දක්වා වර්ධනය වුවහොත් එම දෙරට විසින් අත්යවශ්ය ආහාර ද්රව්ය අපනයනය කිරීම සීමා කිරීමට හෝ තහනම් කරනු ලැබීමට ඉඩ
විදුහල්පති සේවයේ මේ වන විට පුරප්පාඩු 3000කට ආසන්න ප්රමාණයක් ඇති වී තිබෙන බව ශ්රී ලංකා වෘත්තීයවේදී විදුහල්පතිවරුන්ගේ සංගමය සඳහන් කරයි.
මේ දිනවල වායුගෝලයේ පවතින දැඩි උණුසුම් තත්ත්වය සුළඟ නොමැතිවීම සහ වායුගෝලයේ ජල වාෂ්ප වැඩි වීම හේතුවෙන් ඇති වී තිබෙන බව කාලගුණ විද්යා දෙපාර්තමේන්තුවේ
පසුගිය මාසයෙහි ඩෙංගු රෝගීන් 5,018 දෙනෙකු වාර්තා වී තිබෙන බවත් ඉදිරියේ දී ඇතිවන වැසි සමග තවදුරටත් රෝගින් වාර්තාවීම ඉහළ යා හැකි බවත් සෞඛ්ය කීට විද්යා නිල
ජනාධිපති බංගලා කුලියට ගැනීමට දෙස් විදෙස් ආයෝජකයන් දස දෙනෙකු ඉදිරිපත්ව සිටින බව වාර්තා වේ. යාපනයේ ජනාධිපති බංගලාව කුලියට ගැනීමට කැනඩා ආයෝජකයන් ඇතුළු
රටක් දියුණු වීමට නම්, ජනතාව තුළ නිවැරදි මුල්ය සාක්ෂරතාවක් පැවතීම අනිවාර්ය වේ. එමෙන් ම මුදල් ඉතිරි කිරීම හා ආයෝජනය කිරීම පිළිබඳ දැනුම මෙන් ම අදාළ ක්ර
අසරණභාවයට පත් වැඩිහිටි පුද්ගලයන් ගේ ජීවිතවලට ආලෝකයක් ගෙන දෙන HelpAge Sri Lanka ආයතනය, HelpAge අක්ෂි රෝහල සඳහා අරමුදල් රැස් කිරීමේ අරමුණින් Symphony of Hope නමින් විශේෂ පුණ්ය ප
2007 නොබෙල් සාම ත්යාගයේ (උප සභාපති, IPCC) සම-ජයග්රාහකයා සහ 2021 බ්ලූ ප්ලැනට් ත්යාගලාභී මොහාන් මුණසිංහ මහතා, 2025 අප්රේල් 13-14 දිනවල ඩුබායි හි පැවති ගෝලීය නොබෙල් ස
හයර් යන ත්රීරෝද රථවලින් 25% කට මීටර් නෑ