කොරියානු ජනතාවගෙන් හතරෙන් එකක් ”සුජාත දියණි” නරඹලා

 

‘සුජාත දියණී’ ටෙලි නාට්‍යයේ එන චංගුමී නමැති දිරිය තරුණියගේ චරිතය අද අප රටේ අතිශයින් ජනපි‍්‍රයය. බාධක මැඬලා, දිරියෙන් ඉදිරියට යන කාන්තාවක ලෙස පේ‍්‍රක්ෂකයන්ට ආදර්ශයක් ලබා දුන්, චංගුමීගේ සැබෑ නම ලී යං ය. ඇය දකුණු කොරියානු නිළියකි. නිරූපිකාවකි. ඇය රංගන ජීවිතයට පිවිසියේ 1991 වසරේදී ය. ඒ, වෙළෙඳ දැන්වීම්වල පෙනී සිටිමිනි. ලී යං, ටෙලි නාට්‍යවලට සහ චිත‍්‍රපටවලට සම්බන්ධ වූයේ ඉන් පසුවය.


1971 ජනවාරි 31 වැනිදා උපන් ඇය විවාහ වූයේ 2009 අගෝස්තු 4 වැනිදාය. ඇගේ අත ගත්තේ කොරියා/ඇමෙරිකා ව්‍යාපාරිකයෙකි. ඔහු ජියොං හෝ යං ය. විවාහය සිදු වූයේ ඇමෙරිකාවට අයත් හවායි දුපත්වලදීය. විවාහ උත්සවය චාම් එකක් විය. පුළුල් ප‍්‍රචාරයක් නොමැතිව මංගල උත්සවය පැවැත්විණි. කොරියානු නළු නිළියන් බොහෝ දෙනා කි‍්‍රස්තියානුවන් වන නමුත් බෞද්ධ දර්ශනයට නැඹුරුවූවෝ ද අතලොස්සක් සිටිති. ඒ අතර ලී යං ද සිටින්නීය.


විවාහයෙන් පසු පවුල් ජීවිතයට මුල් තැනක් දුන් ඈ තාවකාලිකව රංගන කටයුතුවලින් බැහැර වූවාය. ලී, මවු පදවිය ලැබුවේ 2011 වසරේ පෙබරවාරි 20 වැනිදාය. ඒ, දකුණු කොරියාවේ සෝල් නුවර ජෙයිල් රෝහලේ දීය. ඇය නිවුන්නු දෙදෙනකුගේ මවක වූවාය. ඇයට සිටින්නේ පුතකු සහ දියණියකි.    


-මා දැන් පවුලේ වැඩවලට මූලිකත්වය දෙන්න සූදානම්. ඒ නිසා වෘත්තිය කටයුතු පසුවට කල් තබනවා”  යැයි  ලී යං කීවේ ඇගේ සිඟිති පුතුත් දියණියත් ආදරයෙන් තුරුළු කර ගනිමිනි. 


නිවුන්නු දෙදෙනාගේ පළමු වසර සමරමින් පසුගිය වසරේ සෝල් නුවර නම්සාන් හෝටලයේ දී විශේෂ උපන්දින සාදයක් ද පැවැත්විණි. ඊට සහභාගී වූයේ ඥාතීන් සහ පවුලේ සමීපතම මිතුරන් පමණි. 

 

ඒසියානා සමාගමේ ගුවන් යානයක් චංගුමීගේ රුව සිතුවම් කරයි


ලී යං කොරියාවේ පමණක් නොව චීනය, හොංකොං, තායිවානය, ජපානය, පිලිපීනය, මලයාසියාව, ඉන්දුනීසියාව, සිංගප්පූරුව ඇතුළු ආසියා රටවලත් එමෙන්ම බටහිර රටවලත් පේ‍්‍රක්ෂකයන්ගේ ආකර්ශනය දිනා ගත්තේ ද ටෙලිනාට්‍යයේ එන චංගුමී චරිතය ජීවමාන කරවීම නිසාවෙනි. දකුණු කොරියාවේ වැඩිම පිරිසක් ආසාවෙන් නැරැඹූ ටෙලි නාට්‍ය චරිතය වන්නේ ද චංගුමී යැයි සමීක්ෂණවලින් හෙළි වී ඇත.


දකුණු කොරියාව තුළ චංගුමීගේ චරිතය ප‍්‍රචලිත කිරීම සඳහා, ‘ඒසියානා’ නමැති එරට ප‍්‍රමුඛපෙළේ ගුවන් සමාගමක් විසින් ගුවන් යානයක චංගුමීගේ රුව සිත්තම් කර ප‍්‍රදර්ශනය කළ බව ද වාර්තා වේ.


2005 වසරේදී ‘බ්ලූ ඩ‍්‍රැගන්’ සිනමා උළෙලේදී, හොඳම නිළියට හිමි සම්මානය ලී යං දිනා ගත්තාය. 2006 දී ‘සිම්පති ෆො ලේඩි වැන්ජන්ස්’ නමැති චිත‍්‍රපටය සඳහා බෙක්සෑන් කලා සම්මානය හිමි කර ගත් ඈ, දකුණු කොරියා රජයෙන් පවා පැසසුමට ලක් වූ නිළියක වූවාය. 


2006 වසරේදී එල්.ජී. ඉලෙක්ට්‍රොනික්ස් සමාගම හා ඇය වෙළෙඳ ප‍්‍රචාරණ ගිවිසුමකට අස්සන් කළ අතර ඒ අනුව චීනය, හොංකොං, ජපානය, තායිවානය, මැලේසියාව ඇතුළු ආසියානු රටවල සංචාරය කිරීමට අවස්ථාව ලද්දාය. ඒ වන විට ඇය කොරියාවේ සිටින ඉහළ ආදායම් ලබන සිනමා තරු අතරට එක්ව සිටීන්නීය.


රංගනයට පමණක්ම සීමා නොවූ ලී යං ගෙන් සුබසාධන කටයුතු සඳහා ද ඉටු වූයේ ඉමහත් මෙහෙයකි. 1997 වසරේදී ඇය අපි‍්‍රකා රාජ්‍යයක් වන ඉතියෝපියාවේ සංචාරය කළාය. ඉන්පසු 1997 දී ඇය ඉන්දියාවේ ‘තාර්’ කාන්තාරය පිහිටි ප‍්‍රදේශයට පැමිණෙන්නේ ඉන්දීය කුලහීන ජනතාව මුහුණපාන දුෂ්කරතා පිළිබඳ වාර්තා වැඩසටහනක් නිෂ්පාදනය කිරීමටය.


මේ අයුරින් ලබාගත් අත්දැකීම් සියල්ල කැටි කර 2001 වසරේ දී ‘ද මෝස්ට් ස්පෙෂල් ලව්’ නමින් ඇය චරිතාපදානයක් රචනා කළාය. එම පොත අලෙවි කිරීමෙන් ලද සියලූ ආදායම් සුබසාධන කටයුතුවලට යෙදවීමට ඈ කටයුතු කළාය.


2004 වසරේදී යුනිසෙෆ් සංවිධානයේ තානාපතිවරියක ලෙස සුබසාධන කටයුතුවල නිරත වූ ලී යං, රෝහල්, පාසල් වැඩි දියුණු කිරීමට දායකත්වය ලබා දුන්නාය. චීනයේ පිහිටි චෝසුන් ප‍්‍රාථමික පාසල වෙනුවෙන් ඇය ඉටු කළ මෙහෙය වෙනුවෙන් පසුකාලීනව, එය ලී යං ප‍්‍රාථමික පාසල ලෙස ද නම් කෙරිණි.


බටහිර විලාසිතා හා ජීවන රටාවන් අනුගමනය කිරීමට පෙළඹී සිටින චීන කාන්තාවෝ බොහොමයක් ප්ලාස්ටික් සැත්කම් මඟින් සිය ස්වභාවික මුහුණෙහි වෙනස්කම් පවා සිදු කර ගැනීමට උත්සුක වෙති. 

ලී යං සුජාත දියණිය වී


මෙලෙස පැමිණෙන චීන තරුණියන් තමා වැඩි කැමැත්තක් දක්වන කොරියානු නිළි ලී යංගේ හැඩරුවට සමාන ලෙසින් තම මුහුණේ වෙනස්කම් කර ගැනීමට පෙළඹී සිටිති. ඒ තරමට ලී යං ආසියානු රටවල ප‍්‍රසිද්ධියට පත් ව සිටින්නීය.


2000 වසරේ මුල් මැද භාගයේදී, දකුණු කොරියානු ප්ලාස්ටික් සැත්කම් වෛද්‍ය ජෝ ක්වොන් හමුවට චීන කතුන් බොහෝ දෙනෙක් පැමිණෙන්න වූහ. විදෙස් රටවල සිය සැත්කම් පිළිබඳව ඔහු වෙළෙඳ දැන්වීම් පළ නොකළ ද, චීන කාන්තාවන් විශාල පිරිසක් මෙසේ සිය සැත්කම් මධ්‍යස්ථානයට පැමිණීම ගැන වෛද්‍ය ක්වොන් පුදුම විය. එම කාන්තාවන් සියල්ලන්ටම අවශ්‍ය වී තිබුණේ කොරියානු නිළි ලී යං ගේ මුහුණ මෙන් සිය මුහුණු සකස් කර ගැනීමටය.


කොරියාවේ පමණක් ප්ලාස්ටික් සැත්කම් සඳහා ඉල්ලූම වැඩිවී ඇති අතර එම අවශ්‍යතාවන් සපුරාලීමට සඳහා වෛද්‍යවරු 1,700ක් පමණ කටයුතු කරමින් සිටිති.

 

සම පැහැපත් කර ගන්නේ අර්තාපල්වලින්  සැදු මුහුණු ආලේපයකින්

 

චංගුමිගේ වගේ මුහුණක් හදාගන්න ප්ලාස්ටික් සැත්කම්වලට පෝලිමක්


රංගන කටයුතුවල යෙදෙද්දී, ලී යං දුහුවිලිවලින් සහ හිරු කිරණින් සිය රුව රැකගන්නේ කෙසේද යන්න ගැන ද චීන මෙන්ම කොරියානු කාන්තාවන් ද දක්වන්නේ දැඩි උනන්දුවකි. ලී යං, රුව රැක ගන්නේ කෙසේද යන්න පිළිබඳව මෙසේ කියා ඇත.


‘මා අලවලින් සෑදු මුහුණු ආවරණයක් දෙසතියකට වරක් භාවිත කරනවා. එම මුහුණු ආවරණය භාවිත කිරීමෙන් සමට තෙත්ගතිය සහ විටමින් ලැබෙනවා. විටමින් සහ ඛනිජ ලවණවලින් පිරිපුන් එළවළු වර්ගයක් වන අල, වියපත් වන සමට අවශ්‍ය පෝෂණය ලබා දෙන අතර ඉන් සම පැහැපත් වෙනවා’ යැයි ලී යං පැහැදිලි කරයි.

 

ලී යං සැමියා සහ දරු දෙදෙනා සමඟ


ලොව සිටින අනෙකුත් සිනමා තරු මෙන් රුව රැක ගැනීමට කෘති‍්‍රම රසායනික ද්‍රව්‍ය භාවිත නොකරන බවත් ස්වභාවික නිෂ්පාදන පමණක් භාවිත කරන බවත් ඇය කොරියානු මාධ්‍යවේදීන් පිරිසක් හමුවූ අවස්ථාවක කියා ඇත.


‘සුජාත දියණී’ ලෙස අප ආදරයෙන් වැළඳගත් ‘දේ ජං ගුම්’ මාලා නාට්‍යය සහ චංගුමී නමැති චරිතය ද සුවිශේෂී එකකි. මීට සියවස් ගණනාවකට ඉහතදී කොරියානු කාන්තාවට සමාජයේ පිරිමින් හා උරෙනුර ගැටී වැඩ කටයුතුවල නියැලිය නොහැකි යුගයන් නිමා කළ යුගයක් වීය. ඒ ‘ජෝසියොන්’ රාජවංශය කොරියාව පාලනය කළ යුගයයි.


කොරියානු කාන්තාවගේ භූමිකාව තීරණාත්මක සන්ධිස්ථානයකට පැමිණියේද මේ සමයේදීය. සාම්ප‍්‍රදායික සූපවේදය සහ දේශීය වෙදකම මැනවින් ප‍්‍රගුණ කිරීමට පෙළඹෙන රජ මාළිගාවේ මුළුතැන්ගෙයෙහි සේවය කළ චංගුමී නමැති තරුණිය කොරියානු ඉතිහාසයේ අමරණීය සලකුණක් තැබූ කාන්තාවකි. 

චංගුමී


සියලූ බාධක තමා අභියස ඇති ආශීර්වාදයක් කොට සලකා කටයුතු කළ ඇය කොරියානු රජ පෙළපතකට සේවය කළ පළමු රාජකීය වෛද්‍යවරිය ලෙස ඉතිහාස ගත වූවාය. 


මෙම ටෙලි නාට්‍ය මාලාව මේ වනවිට චීනය, හොංකොං, ජපානය, ඉන්දුනීසියාව, ඉන්දියාව, මලයාසියාව ඇතුළු ආසියානු රටවලත් කැනඩාව, හංගේරියාව වැනි බටහිර රටවලත් විකාශය වූයේ කොරියානු සංස්කෘතිය ඒ ඒ රටවලට රැගෙන යමිනි. ඉංගී‍්‍රසි බසින් මෙම මාලා නාට්‍යය විකාශය වූයේ ‘ජුවෙල් ඉන් ද පැලස්’ යනුවෙනි.


ඇමෙරිකානු ඩොලර් මිලියන 15ක ආයෝජනයෙන් නිපද වූ මෙම ටෙලිනාට්‍යය විකාශය වීම ආරම්භ වූ 2003 වසරේ සිට අද දක්වා ඇමෙරිකානු ඩොලර් මිලියන 40ක ආදායමක් උපයා ගැනීමට සමත් වී ඇත. ටෙලි නාට්‍යයේ සාර්ථකත්වයට බෙහෙවින් බලපෑ කරුණක් ලෙස චංගුමීගේ චරිතයට පණ පෙවූ ලී යංගේ චරිත නිරූපනය හැඳින්විය හැකි බව විචාරක මතයයි. 


එම්.ටී.වී නමැති කොරියානු රූපවාහිනී නාලිකාව ඔස්සේ 2003 දී පළමු වරට තිරගත වූ එම මාලා නාට්‍යය එරට ඉතිහාසයේ වැඩිම පිරිසක් නැරඹූ නාට්‍යය ලෙස වාර්තා පොත් අතරට එක්විය. එය නැරඹූ පිරිස දකුණු කොරියානු ජනගහනයෙන් සියයට හතළිස් පහක් විය. මෙහි ප‍්‍රතිඵලයක් ලෙස 2013 වසරේදී මෙම ටෙලිනාට්‍ය මාලාවේ දෙවැන්න නිෂ්පාදනය කිරීමට සැලසුම් සකස් කර ඇතැයි එම්.ටී.වී රූපවාහිනීය පවසයි. 

චංගුමී වූ ලී යං


ආසියානු රටවල මෙන්ම මැදපෙරදිග රටවලින් ද මෙම ටෙලි නාට්‍යයට ඉහළ ප‍්‍රතිචාර ලැබුණි. 2006 වසරේදී ඉරානයේ  චැනල් 2 ඔස්සේ විකාශය කෙරුණු මෙම ටෙලි නාට්‍ය මාලාව ඉරාන ජාතිකයන් අතර ජනපි‍්‍රය වූයේ එය ඔවුන්ට ඔෂීන් නමැති ටෙලි නාට්‍ය මාලාව සිහි ගැන්වුණු නිසා යැයි ද පැවැසේ. ඔෂීන් අප රටේ ද අතිශයින් ජනපි‍්‍රයය. ඉරාන රජයේ මාධ්‍ය, පේ‍්‍රක්ෂක ප‍්‍රතිචාර පිළිබඳව සිදු කළ සමීක්ෂණයකදී හෙළි වූයේ රට වැසියන්ගෙන් සියයට 57 ක් චංගුමීගේ කතාව නැරඹූ බවය. 


ජෝර්දාන හා ඊජිප්තු පේ‍්‍රක්ෂකයෝ ද චංගුමී ආදරයෙන් වැළඳ ගත්හ. තුර්කි, නයිජීරියා සහ ඊශ‍්‍රායලය යන රටවල ද විකාශය වූ මෙම නාට්‍යය අපි‍්‍රකාවේ දකුණු කෙළවරෙහි පිහිටි සිම්බාබ්වේ රාජ්‍යයෙහි ද රූපවාහිනී ඔස්සේ විකාශය විය. සිම්බාබ්වේ රාජ්‍යයේ විකාශන කටයුතු සිදු කෙරෙන අවස්ථාවේදී නාට්‍යයේ කොටස් පාදක කර ගනිමින් පේ‍්‍රක්ෂකයන් වෙත ප‍්‍රශ්න ඉදිරිපත් කෙරිණි. ඒ පිළිබඳ කළ සමීක්ෂණයකින් අනාවරණය වූයේ එරට ජනතාවගෙන් හතරෙන් එකක් මෙය නැරඹූ බවය.


ලොව පුරා ජනතාව ආදරයෙන් වැළඳගත් මෙම ටෙලි නාට්‍යය රූගත කළ ප‍්‍රදේශය පසුව සංචාරක කලාපයක් බවට පත් කෙරුණි. ‘චංගුමී’ තේමා උද්‍යානය නමින් නම් කළ එය වර්ග මීටර් 2,000 කින් සමන්විත භූමි භාගයකි. එය කොරියානු ටෙලි නාට්‍යයක් වෙනුවෙන් නිර්මාණය කළ පළමු තේමා උද්‍යානය ද වෙයි. ටෙලි නාට්‍යය සඳහා භාවිත කළ ඇඳුම් ආයිත්තම්, උපකරණ සහ නොයෙකුත් දෑ මෙහිදි දැකගත හැකිය. කොරියානු සංස්කෘතිය ජනතාව අතර ප‍්‍රචලිත කිරීමේ අරමුණින් මෙම උද්‍යානය සංචාරකයන් සඳහා විවෘත කර තිබේ. 


(අන්තර්ජාලය ඇසුරිනි)

       සටහන ලූසිත ජයමාන්න