අනතුරු සිදු වන්නේ කල් ඇතිව දැනුම් දී නොවේ. එහෙත් ඇතැම් අනතුරු වළක්වාගත හැකිය. එයට එළැඹගත් සිහියෙන් ක්රියා තළ යුතුය. එසේම ඇතැම් අනතුරුවලට හේතුව නොසැලකිල්ලය. හේතුව කුමක් වුවද අනතුරුවලින් ජීවිත අහිමිවීම වළක්වා ගැනීමේ අවශ්යතාව දැඩිව අවධාරණය කළ යුතුව තිබේ.
ගම්පොළ සේනාධිකාරී ජාතික පාසලේ ප්රාථමික අංශයේ ඉගෙනුම ලබන විශ්මි පූර්ණිමා හංසමාලි නැමැති දැරිය ඉකුත් 22 වැනිදා උදෑසන එම පාසල අසලදී පෞද්ගලික බස් රියකට යටවී කුරුඳුවත්ත ප්රාදේශීය රෝහලට ඇතුළත් කිරීමෙන් අනතුරුව මිය යාමේ අතිශයින්ම අනුවේදනීය පුවතක් අප පුවත්පත ඉකුත්දා වාර්තා කළේය.
ඉපදෙන සියල්ලන්ම මිය යනු සැබෑය. මරණය රැගෙන එන්නේ උපතින්මය. එහෙත් ඉපදෙන සත්වයාට තම ආයු කාලය විඳ මිය යාමේ අයිතියක් තිබේ. එම අයිතිය අහිමිව යකඩ කඳන්වලට යටවී ජීවිතයේ හිමිදිරි උදෑසනම ජීවිතයට සමුදීමට විශ්මි පූර්ණිමා හංසමාලී දියණියට සිදු විය.
විශ්මි පූර්ණිමා දැරිය යටවී තිබෙන්නේ ඇය පැමිණි බස් රියටමය. කුඩා දරු දැරියන් ආරක්ෂාකාරීව ප්රවාහනය කිරීමත් නිරුපද්රිතව බස් රියෙන් බැස්සවීමත් බස් රියාදුරාගේ සහ කොන්දොස්තරවරයාගේ වගකීමය. විශේෂයෙන්ම කුඩා දරුවන් සම්බන්ධයෙන් විශේෂ අවධානය යොමු කළ යුතුමය. පුංචි දරුවෝ දඟකාරයෝ වෙති. එමෙන්ම අනතුරු සම්බන්ධයෙන් අවධානය යොමු නොකරන්නෝ වෙති. ඒ ළමා වියේ ස්වරූපය විණා අන් යමක් නොවේ.
කුඩා දරුවන්ගේ සිත් කියැවීමට වැඩිහිටියන් සමත් විය යුතුය. බස් රථයට ඉදිරියෙන් පාර හරහා පැනීම අනතුරුදායකය. එහෙත් කුඩා දරුවන්ට ඒ සම්බන්ධ විශේෂ අවධානයක් නැත. බස් රථ රියැදුරාට ඒ සම්බන්ධ අවබෝධයක් තිබිය යුතුය. දරුවන් නිරුපද්රිතව පාර හරහා මාරු කරවීම කොන්දොස්තරවරයාගේ අමතර වගකීමක් නොව ඔහුගේ වගකීමේම කොටසකි. එම වගකීම් නිසි රිසි ලෙස ඉටු වූයේ නම් පුංචි දැරිවියකට මෙසේ අකාලයේ ජීවිතයට සමු දීමට සිදුවන්නේ නැත.
අප ප්රවෘත්තියට අනුව ගම්පොළ සේනාධිකාරි ජාතික පාසලේ ප්රාථමික අංශයට පිවිසීමට මාර්ග දෙකක් තිබෙන අතර ප්රධාන ගේට්ටුව අසල හෝ අනතුර සිදුවූ මාර්ගය අසල හෝ උදෑසන රාජකාරි කිරීම සඳහා පොලිස් නිලධාරියකු සිට නොමැත.
පාසල විවෘත වන වේලාවට හා අවසන් වන වේලාවට රථවාහන හැසිරවීම සඳහා පොලිස් නිලධාරීන් යෙදවීම පාසල් දරුවන්ගේ ආරක්ෂාවට ඉතා අවශ්ය පියවරකි. බොහෝ පොලිස් ස්ථාන එම රාජකාරිය අකුරටම ඉටු කරනු දැකිය හැකිය. එහෙත් මෙම පාසල අසල රථ වාහන හැසිරවීම සඳහා පොලිස් නිලධාරියකු සිට නැත.
අප පුවත්පත ඒ සම්බන්ධයෙන් කුරුඳුවත්ත පොලිස් ස්ථානාධිපතිවරයාගෙන් විමසා ඇති අතර ඔහුගේ පිළිතුර වී තිබෙන්නේ මුළු පොලිසියේම සිටින්නේ නිලධාරීන් විසි දෙනකු බවත් ඉන් දහතුන් දෙනකුම මාතලේ රාජ්ය වෙසක් උත්සවයේ විශේෂ රාජකාරි සඳහා ගොස් ඇති බවත්ය.
අපගේ මිණුමට අනුව පොලිස් ස්ථානාධිපතිවරයාට කළ හැකි දෙයක් නැත. ඔහුට තිබෙන්නේ ඉහළින් එන නියෝග පිළිපැදීමට පමණි. එම නියෝග සමග කේවල් කිරීමේ බලයක් පොලිස් නිලධාරීන්ට නොමැත. මෙතැන සිදුවී ඇත්තේ ද එය විය යුතුය.
එක් අනතුරක් සම්බන්ධයෙන් අපගේ මෙම විශේෂ අවධානය මෙවැනි විපත් වැළැක්වීම සඳහා සියල්ලන්ගේම අවධානය යොමු කරවීමය. එසේ නොවුණහොත් දරුවන්ට, අප පුරවැසියන්ට මහ මගට බැසීම දින නියමයක් නැති මරණ සහතිකය අතට ගැනීමක් වනු ඇත.
(***)
පළාත් පාලන මැතිවරණය පැවැත්වීමට ඇත්තේ තව දින හතරකි. වසර 03කට ආසන්න කාලයක් තිස්සේ කල් දමමින් තිබූ ප්රාදේශීය සභා, නගර සභා ඡන්දය පවත්වන්නට තීරණය කිරීම ඉතාම
ගෞරවනීය දෙමළ දේශපාලන නායකයකු වන සැමුවෙල් ජේම්ස් වේලුපිල්ලේ (එස්.ජේ.වී.) චෙල්වනායගම්ගේ 48 වැනි අනුස්මරණ සංවත්සරය අප්රේල් 28 වැනිදාට යෙදී තිබුණි. එස්.ජේ.වී
හිටපු ජනාධිපති රණසිංහ ප්රේමදාස මහතාගේ වියෝවින් වසර 32ක් අද වනවිට ගෙවී ගොස් තිබේ. 1993 මැයි මස 01 වැනි දින එතුමන් එල්ල කරමින් සිදුවූ ත්රස්ත ප්රහාරය තවමත්
වසර 16කට පසුව පැවැති දළදා වන්දනාව මහ ජනතාවට දළදා වහන්සේ වැඳ පුදා ගැනීමට ලැබෙන දුර්ලභ අවස්ථාවකි. අවසන් වරට දළදා ප්රදර්ශනයක් පැවතියේ 2009 වසරේදීය. ඒ යුද්ධ ස
මැයි මස පළමුවැනිදා කම්කරු දිනය වශයෙන් වසර ගණනාවක සිට මේ දක්වා සම්මතව පවතී. 1886 දී ඇමෙරිකාවේ චිකාගෝ නුවර දී මැයි අරගලය ආරම්භ වූයේ කම්කරුවන් පැය 8ක වැඩ කිරී
ඓතිහාසික ආරවුල් සහ කාශ්මීරයේ මෑතකාලීන ඛේදජනක සිදුවීම් හේතුවෙන් ඉන්දියාව සහ පාකිස්තානය අතර වර්ධනය වන ආතතීන් දකුණු ආසියාව පමණක් නොව පුළුල් ගෝලීය පිළි
රටක් දියුණු වීමට නම්, ජනතාව තුළ නිවැරදි මුල්ය සාක්ෂරතාවක් පැවතීම අනිවාර්ය වේ. එමෙන් ම මුදල් ඉතිරි කිරීම හා ආයෝජනය කිරීම පිළිබඳ දැනුම මෙන් ම අදාළ ක්ර
අසරණභාවයට පත් වැඩිහිටි පුද්ගලයන් ගේ ජීවිතවලට ආලෝකයක් ගෙන දෙන HelpAge Sri Lanka ආයතනය, HelpAge අක්ෂි රෝහල සඳහා අරමුදල් රැස් කිරීමේ අරමුණින් Symphony of Hope නමින් විශේෂ පුණ්ය ප
2007 නොබෙල් සාම ත්යාගයේ (උප සභාපති, IPCC) සම-ජයග්රාහකයා සහ 2021 බ්ලූ ප්ලැනට් ත්යාගලාභී මොහාන් මුණසිංහ මහතා, 2025 අප්රේල් 13-14 දිනවල ඩුබායි හි පැවති ගෝලීය නොබෙල් ස
පාසල් අසල මාර්ගවල රථවාහන පාලනයක් ඕනෑ
Ranjith DISSANAYAKE Sunday, 26 May 2024 08:35 AM
රථවාහන පාලනයක් නොමැතිකම හේතුවෙන් පාසල් ආසන්නයේ රථවාහන ප්රශ්නය මෙන්ම වගකිවයුතු පොලිස් නිලධාරීන් පවා ඇතැම් විට පදිකයාගේ ආරක්ෂාව තහවුරු කරමින් රථවාහන පාලනය කරන්නේ කෙසේදැයි නොදනී. ඕනෑම ආකාරයක මෝටර් බයිසිකල් ඇතුළුව වාහනවලින් තොරව පාසල් පිවිසුම දිගේ මාර්ගය තබා ගැනීම වැදගත්ය. පාසල් ගේට්ටුවේ සිට අවම වශයෙන් මීටර් 100ක් දුරින් මගීන් බස්සවා ගැනීම සහ රැගෙන යාම සීමා කළ යුතුය. අනෙක් වැදගත්ම දේ තමයි මාර්ග භාවිත කරන්නන්ගේ වේගය පාලනය කිරීම.
wicky Wednesday, 29 May 2024 04:49 PM
ඔය මොන දේ කිව්වත්, අඩුම තරමේ මාධ්ය ටික පාරට බැහැලා හරි, නොහික්මුණු රියැදුරන් නීතිය ක්රියාත්මක කිරිමට පෙළඹුවොත් අනතුරු සෑහෙන්න ප්රමාණයක් අඩු කරගත හැකිය. නමුත් සිදුවන්නේ, යම් කිසි දෙයකට යටත්ව, පොලිස් නිලධාරීන් පවා නීතිය නිසි ලෙස ක්රියාත්මක නොකිරීමයි...