(මුදිතා දයානන්ද)
රනිල් - මෛත්රී ගෙනා කොතලාවල පීඨ පනතේ අකුරක්වත් වෙනස් නොකර මේ ආණ්ඩුව නැවත ගෙනත් තිබෙනවා. එදා පනත ශිෂ්ය ව්යාපාරයේ හා වෙනත් පාර්ශ්වයන්ගේ අරගල මගින් පරාජය කළා සේම මේ පනත ද පරාජය කළ යුතු යැයි ජාතික ජන බලවේගයේ පාර්ලිමේන්තු මන්ත්රී ආචාර්ය හරිනි අමරසූරිය මහත්මිය පැවසුවාය.
ඇය මේ බව සඳහන් කළේ පැලවත්තේ පිහිටි ජනතා විමුක්ති පෙරමුණේ ප්රධාන කාර්යාලයේදී පැවැති මාධ්ය හමුවකදීය.
ඇය මෙසේද පැවැසුවාය.
කොතලාවල ආරක්ෂක පීඨය සම්බන්ධයෙන් 2018 පැවති ආණ්ඩුව පනතක් ගෙනාවා. එදා විශ්වවිද්යාල ප්රජාව ඇතුළු බොහෝ පාර්ශ්වවලින් එල්ල වූ විරෝධය නිසා එය හකුලා ගත්තා. ඒ පනතේ භයානක කරුණු අකුරක්වත් වෙනස් නොකර වර්තමාන ආණ්ඩුව විසින් නැවත පාර්ලිමේන්තුවට ඉදිරිපත් කර තිබෙනවා.
මෙහි ප්රධාන ගැටලු 03ක් අපි දකිනවා. උසස් අධ්යාපනය විකෘතිවීම, පෞද්ගලීකරණය කිරීම සහ මිලිටරීකරණය වීම ඒ ප්රධාන ගැටලු තුනයි.
උසස් අධ්යාපනය මේ පනත තුළින් විකෘත වෙන්නේ කොහොමද? මේ වෙනකොට රජය පවත්වාගෙන යන උසස් අධ්යාපනයේ පාලනය, තත්ත්වය නියාමනය වැනි දේ සිදුකරන්නේ විශ්වවිද්යාල ප්රතිපාදන කොමිසමෙන්. ඒත් මේ අලුත් පනත හරහා විශ්වවිද්යාල ප්රතිපාදන කොමිෂන් සභාවට වඩා බලයක් තිබෙන ව්යුහයක්, පාලන මණ්ඩලයක් මේක තුළින් නිර්මාණය කෙරෙනවා. එය ස්ථාපිත කරන්නේ ආරක්ෂක අමාත්යාංශය යටතේයි. ඒ මණ්ඩලයට විශ්වවිද්යාල ප්රතිපාදන කොමිසමට එහා ගිය බලතල රාශියක් ලැබෙනවා. මේ මණ්ඩලය ප්රධාන වශයෙන් ත්රිවිධ හමුදාවල නියෝජනයක්, අමාත්යාංශයේ නියෝජනයක් තිබෙන නමුත් උසස් අධ්යාපනය පිළිබඳ විශේෂඥයන් නියෝජනය වෙන්නේ නැහැ.
කොතලාවල ආරක්ෂක විශ්වවිද්යාලයෙන් පිට ඒ යටතේ වෙනත් උසස් අධ්යාපනය ආයතන පිහිටුවන්න සහ උපාධි ලබාදීමේ බලතල මේ මණ්ඩලයට හිමිවෙනවා. තත්ත්ව පාලනය, උසස් අධ්යාපනය නිර්ණායක, ශිෂ්ය ශිෂ්යාවන් බඳවා ගැනීම, විභාග පැවැත්වීම ආදි සියල්ල මේ මණ්ඩලයට පැවරෙනවා. මේ මණ්ඩලයට විශ්වවිද්යාල ප්රතිපාදන කොමිසමේ සහ මහා භාණ්ඩාගාරයෙන් නියෝජිතයන් දෙදෙනකු නාමිකව පත් කිරීමේ අවස්ථාව විතරක් තියෙනවා.
එයට පත් කරන මේ කළමනාකරණ ව්යුහයම අවුල් සහගතයි. උසස් අධ්යාපනයේ ගුණාත්මකභාවය රඳා පවතින අධ්යාපනය ලැබීමේ නිදහස, ශාස්ත්රීය ගවේෂණ සඳහා අධ්යයන නිදහස, මූලික කරගත් මූලධර්ම පද්ධතියක් තියෙනවා. මේ පනතින් යෝජනා කරන විශ්වවිද්යාල ව්යුහය තුළ ඒ ගැන කතා කරන්න කිසිම අවස්ථාවක් නැහැ. මෙය ඉතාමත්ම අනතුරුදායක දෙයක්.
උසස් අධ්යාපනය වෙනත් ආකාරයකින් පෞද්ගලීකරණය කිරීමටත් මේ පනතෙන් පාර කැපෙනවා. නිදහස් අධ්යාපනයට පටහැනිව ස්ථාපනය කරන මේ ව්යුහය පිහිටුවා ගැනීමට රජයේ මුදලුත් ලබාදෙනවා. අධ්යාපනය පෞද්ගලීකරණය කිරීම ආණ්ඩුව සිදුකරන බව මෙයින් පැහැදිලි වෙනවා.
ලාල් කාන්ත මහත්තයා සමාජවාදය අතහැරීම ගැන සතුටු බව එක්සත් ජනරජ පෙරමුණේ නායක පාර්ලිමේන්තු මන්ත්රී පාඨලී චම්පික රණවක මහතා පැවසීය.
ලාෆ් ගෘහස්ථ ගෑස් කිලෝග්රෑම් 12.5 ක සිලින්ඩරයක මිල රුපියල් 275 කින් අඩු කිරීමට තීරණය කළ බව ලාෆ් ගෑස් සමූහ ප්රධාන විධායක නිලධාරී ආචාර්ය නිරෝෂන් ජේ. පීරිස්
මොනරාගල නක්කල පාලම හංදිය අසල නක්කල බදුල්ල පාර 15 ඉඩමේදී සිදුවු පවුල් ආරවුලක්මත සැමියා සිදුකළ පිහි ඇනුමෙන් බරපතල තුවාල ලබා ප්රතිකාර ලබමින් සිටි බිරිය
මෙම වසර අවසන්වන තෙක් එළවළු මිල ගණන් අසාමාන්ය ලෙස ඉහල යාමේ අවදානමක් නැතැයි හෙක්ටර් කොබ්බෑකඩුව ගොවි කටයුතු පර්යේෂණ හා පුහුණු ආයතනය පවසයි.
දුම්රිය බදුල්ල දක්වා ධාවනය ආරම්භකර වසර සියයක් සපිරීම නිමිත්තෙන් දුම්රිය දෙපාර්තමේන්තුව විසින් ආරම්භකළ කැලිප්සෝ සංචාරක දුම්රියේ කැලිප්සෝ සංගීතය සහ
ලිට්රෝ ගෘහස්ථ ගෑස් කිලෝග්රෑම් 12.5 ක සිලින්ඩරයක මිල රුපියල් 175 කින් අඩු කිරීමට තීරණය කළ බව ලිට්රෝ ගෑස් සමාගමේ සභාපති මුදිත පීරිස් මහතා අද (3) පෙරවරුවේ නි
ස්වභාවික ශාකසාර අඩංගු ආයුර්වේදයේ විශිෂ්ඨත්වය රැඳි personal care සහ රූපලාවණ්ය නිෂ්පාදන පෙළක් සමග ලොව පුරා ජනතා විශ්වාසයට පාත්ර වූ දැවැන්ත සමාගමක් වන Himalaya Wellness
ආදරය යනු සියලු සීමාවන් ඉක්මවා යන විශ්වීය සංකල්පයකී. එයට හදවත් එකතු කිරීමේ අසීමිත බලයක් ඇත.සැබෑ ප්රේමයක් නිරන්තරයෙන් සියුම් ලෙස අප ආත්මයන් ස්පර්ෂ කරම
ශ්රී ලංකා ප්රමිති ආයතනය (SLSI) විසින් සංවිධානය කරන ලද, ශ්රී ලංකා ජාතික තත්ත්ව සම්මාන උළෙල (SLNQA) 2022 හි ඉහළ ගුණාත්මකභාවය වෙනුවෙන් වූ කැපවීම ඇගයෙමින් හලාල් ප්
රනිල් - මෛත්රීලාගේ කොතලාවල පීඨ පනත මේ ආණ්ඩුවත් එහෙමම ගෙනත්
සෙන්ජී Tuesday, 18 May 2021 06:33 AM
මේ විස්තරයෙන් පැහැදිලි වන්නේ, විශ්ව විද්යාල පද්ධතිය තුල කෲරව ක්රියාත්මක වන ජවිපෙ, පෙරටුගාමී බල අධිකාරිය කොතලාවල විශ්ව විද්යාලය තුළට ගෙනයාමට නොහැකි අඩෝවැඩියාවයි. ඉන් ඔබ්බට විහිදුණු ශිෂ්යයින්ට වන යම් අසාධාරණයක් ඇත්නම් එය ඉදිරිපත් කර නොමැත.
Aruna Thursday, 20 May 2021 09:42 AM
උගත්, නිහතමානී ඔබගේ බොළඳ විහිලු තර්ක ගැන සිතා ගැනීමටත් බැරිය. 1 ඔබගේ තර්කයට අනුව නිදහස් අධ්යාපනයට හැරුණු විට මුදල් අයකරන අධ්යාපන ආයතනවලට ඉඩක් නැත. මන්ද එය නිදහස් අධ්යාපනය මරා දැමිමකි. ලංකාවෙි සරසවි වරම් ලබන එහෙත් එ් සඳහා අවස්ථාවක් නොලබන අය කවදා හෝ නිදහස් අධ්යාපනය ලැබෙන තෙක් බලා සිටිය යුතූයි. ලංකාවේ අර්ථික තත්වය දෙශපාලනයේ තරම අනුව ඔවුන්ගේ උසස් අධ්යාපනය සදා සිහිනක් වනු අැත.