කෘෂි අර්ථ ක්රමයකට නෑකම් කියන අපේ සංස්කෘතියේ ඇදහිලි, ආකල්ප, භාරහාර ඔප්පු කිරීමට හිමිවන්නේ සුවිශේෂ තැනකි. අපේ මුතුන් මිත්තන් තම දිවිය ගෙන ගියේ දඩයමෙනි. ඉන්පසු එම සමාජ ක්රමය වැව ආශ්රිත ගොවි අර්ථ ක්රමයක් දක්වා පරිවර්තනය විය. අතීතයේ සිට පැවත එන මේ ජීවන රටාව පොදුවේ විග්රහ කළ හැක්කේ කෘෂිකාර්මික චක්රයක් (Agricultural Circle) ලෙසය. අස්වැන්නෙන් පළමු කොටස හැඳින්වූයේ ‘අඩුක්කුව’ යනුවෙනි. එය දෙවියන් වෙනුවෙන් කැපකොට දානයක් දී දෙවසරකට පමණ අස්වැන්නට දේව ආරක්ෂාව පැතීම එම දානයේ අරමුණ විය. අස්වැන්න වෙනුවෙන් දෙවියන්ට ‘පලතුරු’ පූජා වට්ටි පූජා කිරීමද දුරාතීතයේ සිටම පැවත එන්නකි. මෙම ‘පලතුරු’ පූජා වට්ටිවලින් පිදුම් ලබන දෙවියන් මෙරට ජනතාවගේ ජනාදරයට පත්වන්නේ නිතැතිනි.
හීන් නෝනා දියණිය දෙස බැලුවේ කරදර දෑසිනි. දුරකථනය හරහා ආවේ සුබ පණිවිඩයක් නොවන බැව් ඇගේ මුහුණ කියා පෑවේය. “කවුද කතා කෙරුවේ..?” හීන් නෝනා විමසුවාය. “අයිය
මෙවර U Tube ලෝකය තුළින් ඉරිදා ලංකාදීපයෙන් කතාබහ කරන්න හිතුවේ සමාජ මාද්ය ඔස්සේ අතිශය ජනප්රිය Girls Voice Band එකක් පිළිබඳව. ඒ Yellow Beats කණ්ඩායම කුෂිනි ප්රවින්ද්යා, දි
ශ්රී ලංකාවේ පබලු භාවිතය පිළිබඳ පුරාණතම සාධක අයත් ෙවන්නේ ප්රාග් ඓතිහාසික යුගයටය. ක්රි.පූ. (900-600) අතර මුල් යුගයේදී ජනතාව පබලු භාවිතය සුලබව සිදුකොට ඇති
හින්දු පුරාණයට අනුව විෂ්ණු දෙවි යනු ලොව සුරකින්නාය. ලෝකයේ තිර පැවැත්ම පිණිසත්, ධර්මය රැකීමටත්, අදමිටුවන් විනාශ කිරීමටත් වරින්වර විෂ්ණු ලොව පහළවන බව මහ
මසින් ලෙයින් නිර්මිත මසැසට භෞතික ලෝකයේ බොහෝ සංසිද්ධි දැක ගත හැකි වුවත් ඉන් එහා ඇති අවිඥාණික දේ පෙනෙන්නේ නැත. භූගත පෘෂ්ඨ වංශික ඇතැම් සතුන් හැරුණු විට සෙ
සිත්තම්ගල ගල් ලෙන බලන්නට මී ආතා “බරින්දු” එක්ක ගෙන ගියේ ගැල් කරත්තයෙන්ය. “අපේ රැහේ උන් තමයි දරුවෝ මෙතන නැණපිල පටන් ගෙන සාහිත රස බෙදුවේ.” එදා මී ආතා කී ක
අද එක්සත් ජාතීන්ගේ ලෝක වැසිකළි දිනයයි. වසර 2030 වන විට ලොව පුරා සැමට පූර්ණ සනීපාරක්ෂව හිමි කර දීම ඉලක්ක කරගෙන “වේගයෙන් වෙනස කරා”
නිෂ්පාදනය, අලෙවිකරණය හා බෙදාහැරීම යන අංශ ඔස්සේ නව්යකරණයෙන් පිරිපුන් උසස් තත්ත්වයේ කුඩ සහ මදුරු දැල් ඇතුළු නිෂ්පාදන පෙළක් හඳුන්වාදෙමින් ශ්රී ලාංකී
දැඩි ආශාව හා කැපවීම මුණගැසෙන ක්රිකට් වැනි ක්ෂේත්රයක් තුළ, එෂාන් මාලිංග පැමිණි ගමන් මග නම් එතරම් ආශ්වාදජනක එකක් නොවේ. ඔහුගේ පන්දු යැවීමේ වේගය හා දක
දෙවියන්ට තබන පූජා වට්ටියට මොකද වෙන්නේ?