මෝටර් රථ අමතර කොටස් සහ උපාංග මිලදී ගැනීමට වැඩි ජනප්රියත්වයක් උසුලන්නේ කොළඹ පංචිකාවත්ත ප්රදේශයයි. එහෙත් වාහන අමතර කොටස් මිලදී ගැනීමට පංචිකාවත්තට අමතරව දිවයින පුරා බොහෝ නම් දරාපු ස්ථාන පවතී. ඒ අතරින් අපි ළඟා වූයේ මහරගම වෙළෙඳ නගරයේ වාහන අමතර කොටස් වෙළෙඳසලක් වූ සචින් ඔටෝ පාර්ට්ස් වෙතයි. මේ දිනවල බිස්නස් පිළිබඳව එහි හිමිකරු වූ චින්තක හෙට්ටිගේ මහතා අදහස් දැක්වූයේ මෙසේය.
Q මේ දිනවල බිස්නස් කොහොමද?
අපි කරන්නේ අමතර කොටස් ව්යාපාරයක්. වාහන අමතර කොටස් ආනයනය කරලා ලංකාවටම සපයනවා. අපි අවුරුදු 15 ක් බිස්නස් කරනවා. බිස්නස් හොඳ කාලයක් තිබ්බා. අපි කොරෝනා කාලෙත් හොඳට බිස්නස් කළා. එහෙත් දැන් අවුරුද්දක් දෙකක් තිස්සෙම බිස්නස් පසුබෑමකට ලක් වෙලා තියෙන්නේ. බිස්නස් අඩුයි කියන්නේ බොහෝම අඩුයි. සියයට 80කින් විතර බිස්නස් අඩු වෙලා තියෙන්නේ. මේ මාසේ තිබ්බ බිස්නස් ගැන බිල් පොත බැලුවානම් තේරෙනවා. මේ දවස් 29 ට දවස් 7ක් වගේ තමයි බිස්නස් වෙලා තියෙන්නේ.
Q බිස්නස් අඩුවීමට බලපෑ හේතු මොනවාද?
මේක හරිම අමාරු කාලයක්. අපිට විතරක් නෙමෙයි හැමෝටම. මේ වීදීයේ කඩ 168 ක් තියනවා. ඒ හැමෝටම බිස්නස් අඩුයි. කිසිම බඩු මුට්ටුවක් විකිණෙන්නේ නෑ. දැන් ගොඩක් අය තමන්ගේ වාහන ගෙදර තියලා පොදු ප්රවාහන සේවාවලට හුරු වෙලා ඉන්නේ. මොකද වාහන නඩත්තු වියදම් වැඩි නිසා වාහන ධාවනය කරන්නේ නෑ. ඒ නිසා අමතර කොටස් විකිණෙනවා හරිම අඩුයි. පාරිභෝගිකයන් ආවත් ඒ අයත් ඇවිල්ලා මිල අහලා යනවා විතරයි ගන්නේ නෑ. ඒකට ප්රධාන හේතුව රථ වාහන ධාවනය අඩු නිසා වාහන අනතුරු වගේම වාහන නඩත්තු වෙන්නෙ නෑ. වාහන නඩත්තු වීම් අඩුයි කියන්නේ අපිට බිස්නස් අඩුයි කියන එක.
අපිට බිස්නස් අඩු වෙන්න වාහන මිල ඉහළ යාම, ඉන්ධන මිල ඉහළ යාම වගේම අමතර කොටස් මිල ගණන් ඉහළ යාමත් බලපානවා. අපි නම් සුළු පරිමාණෙන් බිස්නස් කරන අය. මහ පරිමාණෙන් බිස්නස් කරන අයටත් මේක බලපාලා තියෙන්නේ. සේවකයෝ දහය පහළොව වැඩකරන තැන් තියනවා. ඒ වගේ ලොකු බිස්නස් ගෙනියන්න තව අමාරුයි. මොකද සේවක වැටුප්, කඩ කුලී ගෙවන්න ඕනනේ. මේ ලබන ආදායමෙන් ඒවා කරන්න අමාරුයි. ඇත්තමට වාහනවලයි වාහන අමතර කොටස්වලයි මිල වැඩි වෙන්න හේතුව අධික බදු ගැසීම. අපි ඉල්ලන්නෙ මේ බදු අඩු කරන්න කියලා.
ශෂිකා අබේරත්න
ඡායාරූප-ජයමාල් චන්ද්රසිරි
මාසික ජංගම ගිණුම් සංඛ්යා ලේඛන සම්පාදනය කිරීම ආරම්භ කිරීමෙන් පසු වාර්තා වූ ඉහළම මාසික ජංගම ගිණුම් අතිරික්තය වාර්තා කරමින් ශ්රී ලංකා ආර්ථිකයේ විදේශී
කොළඹ පාරිභෝගික මිල දර්ශකයෙහි (කො.පා.මි.ද 2021=100) වාර්ෂික ලක්ෂ්යමය වෙනස මගින් මනිනු ලබන මතුපිට උද්ධමනය අප්රේල් මාසයේදී ඍණ සියයට 2ක අවධමනයක් වාර්තා කර ඇතැය
ඉදිකිරීම් කටයුතු සඳහා වන ශ්රී ලංකා ගැනුම් කළමනාකරුවන්ගේ දර්ශකය 2025 මාර්තු මාසයේ දී දර්ශකාංක 54.3ක අගයක් වාර්තා කර ඇතැයි මහ බැංකුව සිය නවතම සමීක්ෂණ දත්ත අ
ශ්රී ලංකාවේ ආර්ථිකය ශක්තිමත් ලෙස යථා තත්වයට පත් කිරීමටත් ගෝලීය වේදිකාවේ එහි අපනයන තරඟකාරිත්වය පවත්වා ගැනීමටත් යුරෝපා සංගමයේ ජී.එස්.පී ප්ලස් සහනයේ උ
“පොහොසත් රටක් ලස්සන ජීවිතයක්” ප්රතිපත්ති රාමුව යටතේ 2025 අයවැයෙන් ප්රකාශයට පත් කළ ප්රධාන අරමුණක් වන 2025-2029 ජාතික අපනයන සංවර්ධන සැලැස්ම (NEDP) සකස් කිරීමට
කොළඹ කොටස් හුවමාරුව 2025 මාර්තු මාසයේ සිට බලපැවැත්වෙන පරිදි GSS+ බැඳුම්කර නියාමන රාමුව හඳුන්වාදීමට කටයුතු යොදා ඇතැයි පවසයි.
රටක් දියුණු වීමට නම්, ජනතාව තුළ නිවැරදි මුල්ය සාක්ෂරතාවක් පැවතීම අනිවාර්ය වේ. එමෙන් ම මුදල් ඉතිරි කිරීම හා ආයෝජනය කිරීම පිළිබඳ දැනුම මෙන් ම අදාළ ක්ර
අසරණභාවයට පත් වැඩිහිටි පුද්ගලයන් ගේ ජීවිතවලට ආලෝකයක් ගෙන දෙන HelpAge Sri Lanka ආයතනය, HelpAge අක්ෂි රෝහල සඳහා අරමුදල් රැස් කිරීමේ අරමුණින් Symphony of Hope නමින් විශේෂ පුණ්ය ප
2007 නොබෙල් සාම ත්යාගයේ (උප සභාපති, IPCC) සම-ජයග්රාහකයා සහ 2021 බ්ලූ ප්ලැනට් ත්යාගලාභී මොහාන් මුණසිංහ මහතා, 2025 අප්රේල් 13-14 දිනවල ඩුබායි හි පැවති ගෝලීය නොබෙල් ස
සියයට 80කින් විතර බිස්නස් අඩු වෙලා