ගුරු-විදුහල්පති වැඩ වැරුම අඛණ්ඩව ඉදිරියට ඇදෙමින් තිබේ. වසර එක හමාරක් පුරා පාසල අහිමිව සිටින දූ පුතුන්ට ‘ඔන්ලයින්’ අධ්යාපනය ද අහිමිව තිබේ. සෞන්දර්ය විෂයයට අදාළව ප්රායෝගික ක්රියාකාරකම් නොමැති හෙයින් අ.පො.ස. සාමාන්ය පෙළ විභාගයේ ප්රතිඵල නිකුත් කිරීමට නොහැකි වී තිබේ. රටේ අනාගතය බාර ගැනීමට සිටින පරම්පරාවක් අපේක්ෂා භංගත්වයට පත්ව සිටී. මෙම ප්රශ්නය තවත් දුර නොයවා විසඳා ගැනීමේ අවශ්යතාව දැඩිව අවධාරණය විය යුතුය.
ගුරු-විදුහල්පති වැටුප් ගැටලුවට විසි හතර වසරකි. මෙම ගැටලුව විසඳිය යුතු බව රජය ද පිළිගනී. මෙම ගැටලුවට සාධාරණ විසඳුමක් නිර්මාණය කරගැනීමේ අරමුණෙන් රජය ඇමැති අනුකමිටුවක් ද පත් කළේය. මෙම ඇමැති අනුකමිටුව ගුරු හා විදුහල්පති වෘත්තීය සමිති සමග සාකච්ඡා කළේය. අනතුරුව එම කමිටුව මගින් වාර්තාවක් සකසා කැබිනට් මණ්ඩලයට ඉදිරිපත් කළේය. එම ඇමැති අනුකමිටුවේ සාමාජිකයකු වන කැබිනට් අමාත්ය විමල් වීරවංශ මහතා මාධ්ය හමුවක් අමතමින් ප්රකාශ කළේ, විදුහල්පති සේවයේ වැටුප් සියයට 25කින් ද ගුරු සේවයේ වැටුප් සියයට 13කින් ද ඉහළ දැමීමට කැබිනට් අනුමැතිය ලබා දී ඇති බැවින් ඒ පිළිබඳව අවධානය යොමු කර දරුවන්ගේ අධ්යාපන කටයුතු ඉදිරියට කරගෙන යන ලෙස ගුරු-විදුහල්පතිවරුන්ගෙන් ඉල්ලා සිටින බවය.
ලංකා ගුරු සංගමයේ ප්රධාන ලේකම් ජෝශප් ස්ටාලින් මහතා ප්රකාශ කළේ, ගුරු-විදුහල්පති වැටුප් විෂමතා ඉවත් කිරීමට අදාළව කැබිනට් අනුමැතිය හිමි වූ නිර්දේශ සුබෝධනී කමිටු වාර්තාවේ කොටසක් ලෙස සලකා එකවර ගෙවන ලෙසත්, ඊට අදාළ චක්රලේඛ හා ලියකියවිලි රජය ඉදිරිපත් කරන තෙක් ගුරු-විදුහල්පති වර්ජනය අත් නොහරින බවය.
සමස්ත ලංකා එක්සත් ගුරු සංගමයේ සභාපති යල්වෙල පඤ්ඤාසේකර හිමියන් ප්රකාශ කර තිබුණේ, අමාත්ය අනුකමිටුව විසින් නිර්දේශ කර ඇමැති මණ්ඩලයට ඉදිරිපත් කරන ලද වාර්තාව අනුව ඒ වැටුප් ක්රමවේදය අයවැයෙන් ප්රතිපාදන වෙන්කර 2022 සිට හෝ ක්රියාත්මක කරන බව කිසිම තැනක සඳහන් නොවන බවත්, 2022 සිට හෝ ක්රියාත්මක කිරීමට අනුමැතිය දෙන බවවත් සඳහන් නොවන බවය. එම වාර්තාවේ සඳහන් වන්නේ ප්රතිපත්තියක් ලෙස එය පිළිගන්නා බව පමණක් බවය.
ගුරු-විදුහල්පති වැටුප් ගැටලුව ඉදිරිපිට සාධනීය ලක්ෂණයක් තිබේ. එනම්, මෙම ප්රශ්නයේදී විත්ති කූඩුවේ සිටින රජය එබඳු ගැටලුවක් තිබෙන බව පිළිගැනීම සහ එය විසඳීමට යම් උත්සාහයක් දැරීමය. එහෙත් ගුරු-විදුහල්පති වෘත්තීය සමිති සිටින්නේ ඔවුන් ආරම්භක අවස්ථාවේ සිටි ස්ථාවරයේමය. කොරෝනා මාරාන්තික වයිරසය හමුවේ පාසල් වසා තිබෙන තත්ත්වය තුළ දරුවාට ඇති එකම විකල්පය ‘ඔන්ලයින්’ අධ්යාපනය වේ. එය වර්ජනය කළ විට රජයට ඇතිවන පීඩනය හමුවේ තම ඉල්ලීම් ගෙඩිය පිටින්ම දීමට රජයට සිදුවනු ඇති බව ගුරු-විදුහල්පති වෘත්තීය සමිති කල්පනා කරන සෙයකි. එය වූ කලී තැටිය රත් වූ විට රොටිය පුච්චා ගැනීමේ න්යාය ක්රියාත්මක කිරීමකි. වසර විසිහතරක් මුළුල්ලේ නොවිසඳුණු ගැටලුව විසඳා ගැනීමට වෘත්තීය සමිති රජය බිත්තියටම හේත්තු කර තිබේ. එය වෘත්තීය සමිති ක්රියාමාර්ගවල ලක්ෂණයකි.
රජය පවසන්නේ, දැනට උද්ගතව ඇති ආර්ථික අවපාතය හමුවේ ඉල්ලීම්වලින් දිය හැකි සීමාවක් තිබෙන බවය. දෙසතියක් පුරා රට අගුලු ලා තිබේ. සංඛ්යා ලේඛනවලට අනුව එක් දිනක් රට වසා තිබීමෙන් රටට අහිමි වන මුදල රුපියල් බිලියන 15කි. අප වැනි කුඩා ආර්ථිකයක් සහිත රටකට ඔරොත්තු නොදෙන බව සහතිකය. මෙම යථාර්ථය ද වටහා ගැනීම අතිශයින්ම වැදගත්ය.
අධ්යාපනයට වෙන් කරන මුදල විසඳුමක් නොව ආයෝජනයකි. රටක භෞතික සංවර්ධනය කොතෙක් ඉහළට තිබුණ ද නැණවත්-ගුණවත් මානව සම්පතක් රටකට නොවේ නම් එම භෞතික සංවර්ධනයෙන් කිසිදු ප්රයෝජනයක් නැත. කුඩුකාරයන්ගෙන්, මංපහරන්නන්ගෙන්, ස්ත්රී හා ළමා දූෂිතයන්ගෙන්, පාතාල සාමාජිකයන්ගෙන්, චෞර කප්පිත්තන්ගෙන් ගහණ රටක් බිහි වුවහොත් කිසිවකුට තම පැවැත්ම සහතික කරගැනීමට නොලැබේ. එහෙයින් මානව සම්පත කෙරෙහි විශේෂ අවධානය යොමු කළ යුතුමය.
ගුණවත්-නැණවත් මානව පරපුරක් බිහි කිරීමේ වගකීම පැවැරෙන්නේ ගුරු ප්රජාවටය. එහෙයින් ඔවුන්ට තෘප්තිමත් මනසකින් එම ක්රියාදාමයේ යෙදීමට සුදුසු පරිසරයක් තිබිය යුතු වේ. ගුරු සංගම් පවසන පරිදි, ඔවුන්ට හිමිවන්නේ ‘නාට්ටාමි කෙනකුගේ’ ආදායමටත් වඩා පහළ වැටුපක් නම් එය ඛේදවාචකයකි. එහෙයින් මෙම ගැටලුව විසඳිය යුතුය. එහෙත් පවතින තත්ත්වය එයට හිමි නිසි බරින් හඳුනාගෙන කටයුතු කිරීම ද වගකීමකි.
(***)
පළාත් පාලන මැතිවරණය පැවැත්වීමට ඇත්තේ තව දින හතරකි. වසර 03කට ආසන්න කාලයක් තිස්සේ කල් දමමින් තිබූ ප්රාදේශීය සභා, නගර සභා ඡන්දය පවත්වන්නට තීරණය කිරීම ඉතාම
ගෞරවනීය දෙමළ දේශපාලන නායකයකු වන සැමුවෙල් ජේම්ස් වේලුපිල්ලේ (එස්.ජේ.වී.) චෙල්වනායගම්ගේ 48 වැනි අනුස්මරණ සංවත්සරය අප්රේල් 28 වැනිදාට යෙදී තිබුණි. එස්.ජේ.වී
හිටපු ජනාධිපති රණසිංහ ප්රේමදාස මහතාගේ වියෝවින් වසර 32ක් අද වනවිට ගෙවී ගොස් තිබේ. 1993 මැයි මස 01 වැනි දින එතුමන් එල්ල කරමින් සිදුවූ ත්රස්ත ප්රහාරය තවමත්
වසර 16කට පසුව පැවැති දළදා වන්දනාව මහ ජනතාවට දළදා වහන්සේ වැඳ පුදා ගැනීමට ලැබෙන දුර්ලභ අවස්ථාවකි. අවසන් වරට දළදා ප්රදර්ශනයක් පැවතියේ 2009 වසරේදීය. ඒ යුද්ධ ස
මැයි මස පළමුවැනිදා කම්කරු දිනය වශයෙන් වසර ගණනාවක සිට මේ දක්වා සම්මතව පවතී. 1886 දී ඇමෙරිකාවේ චිකාගෝ නුවර දී මැයි අරගලය ආරම්භ වූයේ කම්කරුවන් පැය 8ක වැඩ කිරී
ඓතිහාසික ආරවුල් සහ කාශ්මීරයේ මෑතකාලීන ඛේදජනක සිදුවීම් හේතුවෙන් ඉන්දියාව සහ පාකිස්තානය අතර වර්ධනය වන ආතතීන් දකුණු ආසියාව පමණක් නොව පුළුල් ගෝලීය පිළි
රටක් දියුණු වීමට නම්, ජනතාව තුළ නිවැරදි මුල්ය සාක්ෂරතාවක් පැවතීම අනිවාර්ය වේ. එමෙන් ම මුදල් ඉතිරි කිරීම හා ආයෝජනය කිරීම පිළිබඳ දැනුම මෙන් ම අදාළ ක්ර
අසරණභාවයට පත් වැඩිහිටි පුද්ගලයන් ගේ ජීවිතවලට ආලෝකයක් ගෙන දෙන HelpAge Sri Lanka ආයතනය, HelpAge අක්ෂි රෝහල සඳහා අරමුදල් රැස් කිරීමේ අරමුණින් Symphony of Hope නමින් විශේෂ පුණ්ය ප
2007 නොබෙල් සාම ත්යාගයේ (උප සභාපති, IPCC) සම-ජයග්රාහකයා සහ 2021 බ්ලූ ප්ලැනට් ත්යාගලාභී මොහාන් මුණසිංහ මහතා, 2025 අප්රේල් 13-14 දිනවල ඩුබායි හි පැවති ගෝලීය නොබෙල් ස
ගුරු වැටුප් ප්රශ්නයට දෙපැත්තට දැන්වත් එකඟතාවට එන්න බැරිද?
එම්.එච්.රෝහණ් Thursday, 09 September 2021 07:35 AM
කතු වැකියේ ඉදිරිපත් කර ඇති ගුරු සන්ගම් වල අදහස් වාර්තා කිරීම 100%ක් නිවැරැදි නොවේ . ගුරු සන්ගම් ඉල්ලා සිටින්නේ සුබෝධනී වාර්තාව හෝ අමාත්ය අනුකමිටුවේ නිර්දේශ වලින් එකක් එකවර ක්රියාත්මකකිරීමටය. එය ද අද හෝ හෙට නොව නිස්චිත අනාගත දිනයක ලබාදෙන ලෙසත් එම කාල වකවානුව ගැසට් කරන ලෙසත් ඉල්ලා ඇත .
mahee Thursday, 09 September 2021 06:20 PM
ඔය මොකුත් වැඩක් නෑ. මේ ඉන්නෙ ගුරුවරු නෙවෙයි ගුරු මැරයො.
THILAKSaturday, 11 September 2021 09:08 PM
අනේ මෙහෙමත් දේවල අධ්යාපනය ඒකක සෙල්ලම් කරනව