මාර්ග සංඥා ආලෝක පුවරුවේ රතු එළිය වැටුණු පසු සුසුම් ලෑමටත් කොළ එළිය වැටුණු පසු පිඹගෙන යෑමටත් පිළිතුරක් ලෙස මෝටර් රථයක් මාර්ග සංඥා ආලෝක පුවරු ළඟ නොනැවතී ධාවනය කරවිය හැකි පද්ධතියක් ජර්මනියේ අවුඩි මෝටර් රථ සමාගම අත්හදා බලමින් සිටියි.
මෝටර් රථයකට සවිවන මෙම පද්ධතිය ක්රියාත්මක වන්නේ නගරයක මාර්ග සංඥා ආලෝක පුවරු පද්ධතිය හා සම්බන්ධ කරමිනි. නගරයේ ඇති සංඥා පද්ධතිය පිළිබද තොරතුරු ලබා ගන්නා මෙම පද්ධතිය මෝටර් රථය ධාවනය වෙමින් පවතින මාර්ගය අනුව එම මාර්ගයේ රතු එළි දැල්වී තිබේද,කොළ එළිය දැල්වෙන්නේ කිනම් අවස්ථාවේද, කොළ එළිය දැල්වී තිබේ නම් යළිත් රතු එළිය දැල්වීමට කොපමණ වේලාවක් ගත්වේද ආදී තොරතුරු රියදුරාට දැන්වීමේ සමත්ය.
ආලෝක සංඥා පුවරු දෙස බලාගෙන රේස් යන රියදුරන් වෙනුවෙන්ම වූ පහසුකමක්ද මෙහි ඇත.කිසියම් අවස්ථාවක ආලෝක සංඥා පුවරුවක් හමුවට එමින් සිටින විටදී එහි රතු ආලෝකය දැල්වී තිබේනම් කොළ ආලෝකය දැල්වෙන තෙක් රථය කුමන වේගයකින් ධාවනය කළ යුතුද,කොළ ආලෝකය දැල්වී තිබේනම් රතු ආලෝකය දැල්වීමට ප්රථමයෙන් කුමන වේගයකින් සංඥා පුවරුව පසුකර යා යුතුද ආදී තොරතුරුද මෙම පද්ධතියෙන් රියදුරා වෙත ලබාදේ.
මෙම පද්ධතිය නිසා රියැදුරන්ට ආලෝක සංඥා පුවරු ළග කල් නොමරා තම මෝටර් රථ ධාවනය කරවිය හැකිය.
දැනට ජර්මනියේ ඉග්නොල්ස්ටැඩ් හා බර්ලින්, ඉතාලියේ වෙරෝනා යන නගරයන්හි මෙම පද්දතිය සවිකෙරුණු මෝටර් රථයන් වල ක්රියාකාරීත්වය අත්හදාබැලෙමින් පවතී.එම අත්හදා බැලීම් වලින් හොද ප්රතිඵල ලැබී ඇතැයි අවුඩි සමාගම කියයි.
අවුඩි සමාගමේ උත්සාහය සාර්ථක වේ නම් කාබන් ඩයොක්සයිඩ් වැනි හරිතාගාර වායු විමෝචනයන් මෙන්ම අනවශ්ය ඉන්ධන පරිභෝජනයද අඩු කර ගැනීමට හැකි වනු ඇත.
ක්ලීන්ටෙක් ප්රයිවට් ලිමිටඩ් ආයතනය, සිය තිරසාරත්වයෙන් යුතු ගමන්මගේ සුවිශේෂ සන්ධිස්ථානයක් සනිටුහන් කරමින් Zero Waste to Landfill (ZWL) සහතිකය දිනා ගැනීමට සමත් විය. සම
2007 නොබෙල් සාම ත්යාගයේ සම-ජයග්රාහකයා (උප සභාපති, IPCC-AR4) සහ 2021 නිල් ග්රහලෝක ත්යාගය(Blue Planet Prize) ලැබූ මහාචාර්ය මොහාන් මුණසිංහ මහතා
ශ්රී ලංකාවේ ප්රමුඛතම මූල්ය සමාගමක් වන සියපත ෆිනෑන්ස් පීඑල්සී දීප ව්යාප්ත ශාඛා ජාලයේ 57 වැනි ශාඛාව පසුගියදා තඹුත්තේගම නගරයේදී විවෘත කෙරිණ. සියපත ෆි
රතු එළියට නොනවතින ක්රමයක්?
යසවතී Thursday, 16 January 2014 03:42 PM
ඔන්න අත්හදා බලන්න බේස්ලයින් මාර්ගයේ කිරුලපොනේ සිට බොරැල්ල දක්වා (දී)
චමත් [ලංකාව] Friday, 17 January 2014 05:35 PM
ලංකාවේ වගේ අපස්බ්රංශ මාර්ග හැසිරවීමේ විදුලි පහන් ක්රමයක් [ට්රැෆික් ලයිට්] ලෝකයේ කිසිම රටක නැතුව ඇති. මේවා සැලසුම් කරන ඉංජිනේරුවන්ට මුලින්ම කල යුත්තේ විදේශීය රටකට රැගෙන ගොස් ඒ පිලිබදව හොද පුහුණුවක් ලබා දීමයි. ඊට පස්සෙවත්, තමන් මොකද්ද කල යුත්තේ කියලා තේරුම් ගනියි. (නදී)