යම් රටෙක ගීත රචකයකුගේ ප්රබන්ධයක් එම රටේ ජාතික ගීය වශයෙන් තෝරා ගන්නේ නම් එම රචකයාගේ නාමය දශක ගණනාවක් තිස්සේ යුග ග
සඳැල්ල
බිරිඳ නිසා නොමඟ ගිය සිටුවරයකුගේ කතාව
බුද්ධ කාලීන සමාජයඅ තුළින් හමුවෙන නොයෙක් සිදුවීම් හා චරිත පෙළගස්වන විට ඒ ඒ තැන් වලින් වටිනා ජීවිතාභ්යාස මෙන්ම අන
ඇමසන් වන මැද තනිවුණු බෝරාවරු
ලොව විශාලතම ගංගාව වන ඇමසන් ගඟ සතුව ඇති අතු ගංගා ගණනින් රාශියකි. එම අතු ගංගාත් ලොව දීර්ඝතම ගංගා ලැයිස්තුවේ ප්රමුඛ
ගෑස්පහ හන්දියේ ඉදිවූ කොළඹ නගර සභාව
පිටකොටුවේ බෝධිරාජ මාවතේ (බෝගහ හන්දියේ) සිට ගෑස්පහ හන්දිය දෙසට ගමන් කරන්නකුට ගෑස්පහ හන්දිය ආසන්නයේ ඇති අපූරු ගොඩන
සුදු දිසාපති විල්සන්ට හිස අහිමිවූ ලේන්සුවේ පලහිලව්ව
මහා බි්රතාන්යයේ යටත් විජිතයක්ව පැවැති අපේ රට නිදහස් කර ගැනීම සඳහා දියත් කළ නිදහස් සටනේ ඇරඹුම ලෙස සැලකෙන 1817-1818 ක
විවාහය ඔපවත් කරන ස්ත්රී පුරුෂ ගති ලක්ෂණ
විවාහය නැමති මන්දිරයට ඇතුළුවන්නේ ආදරය තුළින්ය. එහෙත් රන් හුයෙන් අතැඟිලි එක්කොට පියනගන විවාහ මන්දිරය තුළට වී සතු
සැමට සෙත සලසන ගණදෙවි ගෙඩියට ගිය කල
ශ්රී ලංකාවේ කප්රුක ලෙස විරුදාවලියලත් පොල්ගෙඩියක මිල කිසිදා නොවූ විරූ මට්ටමින් අද වන විට ඉහළ ගොස් තිබේ. මේ නිසා ව
රෑ සිහිනය රහසේ දකින්න
ඔබ රාත්රියේදී සුබ සිහිනයක් දුටුවේ නම් එය කිසි කෙනෙකුට නොකිය රහසක් ලෙස සිත තබා ගන්න. එවිට ඔබට සුබ ප්රතිඵල ලැබේ.
සිංහල සිනමාවේ මාරක පිමි
වසර 75 කට පමණ පෙර අපේ රටේ ප්රදර්ශනය වු “සීරියල්” (Serial) සහ Full Serial චිත්රපට ගැනත්, විශේෂයෙන් Cowboy Films (ඇමරිකානු ගොපලු චිත්රප
මග මරුවකු නොවූ බස් රියැදුරෙක්
සක් දෙවිඳුන්ගේ රියැදුරු මාතලී නම් වෙයි. අපේ රටේ රියැදුරන්ටත් “මාතලී” යන නම පටබැඳී ඇත්තේ ඒ නිසා විය යුතුය. බෞද්ධ සා
කවුඩුල්ල ජාතික වනෝද්යානයක් වු හැටි
වපසරිය හෙක්ටයාර් 6900 කින් සමන්විත කවුඩුල්ල ජාතික උද්යානය පිහිටා ඇත්තේ පොළොන්නරුව (පුලතිසි) දිස්ත්රික්කයේය. එම ජ
යකුන් බැඳගෙන වෙල් යායක් අස්වැද්දූ ගමරාල බෝවෙල දෙවියන් වූ හැටි
ඉස්සර කාලයේ ඌව වෙල්ලස්ස ගම්මානයක ගොවි පවුල් විස්සක් තිහක් තිබුනලු. ඒත් මේ ගමේ එකම එක කුඹුරු බිමක්වත් තිබුණෙ නැති
පෙඞ්රික් නෝත්ගේ ගෙදර කඩා හැදූ කාගිල්ස් මන්දිරය
ශ්රී ලංකාවේ හදවත බදු කොළඹ කොටුවට පිවිසෙන්නකුට යටත් විජිත යුගයට අයත් පෞරාණික ගොඩනැඟිලි රැසක්ම දැකගත හැකි වන්න
ඉගිලී ගිය කුරුල්ලන් මන්තර බලයෙන් බිම දැමූ කිරි පුංචා බලි ඇදුරා
සත් කෝරලය යන්ත්ර මන්ත්ර ශාස්ත්රය පිළිබඳව බොහෝ ඇසූ පිරූ තැන් ඇති අය සිටි ගම් ප්රදේශයකි. බොහොම ඉස්සර මේ සත්කෝර
ලංකාවේ ප්රථම වර්ණ සිංහල චිත්රපටය ගම්බද සුන්දරී
තුම්පනේ ප්රසිද්ධ ධනවතෙකු වූ සේකර මුදලාලිට කොළඹ පැමිණි අවස්ථාවේ ශාස්ත්රකරුවෙකු හමුවෙයි. මුදලාලිගේ දියණිය වූ ර
කැරැල්ලට පණදුන් මහා බලගතු ඊතණවත්ත දේවාලය
අපේ රටේ නිදහස් අරගලය ලෙස හැදින්වෙන (1817-1818) ඌව වෙල්ලස්ස කැරැල්ලට දැන් වසර 200 ක් ගතවී තිබේ. ඒ ඉතිහාස කතාවේ ලිඛිත සාක්ෂි
අඟුරු මඩුවෙන් දුම්රිය රියැදුරු අසුනට
“අඟුරු කකා වතුර බිබී - කොළඹ දුවන යකඩ යකා” හා..... පුළුවන් නම් මොකක්ද කියලා කියන්න” යි ඉස්සර වැඩිහිටියන් පුංචි ළමුන් ව
මරණය පෙනි පෙනී ජීවිතය ලැබූ මිනිහෙක්
මරණය පෙනි පෙනී යළි මෙලොවට එන මිනිසුන් ගැන අපි නොයෙක්වර අසා ඇත්තෙමු. එහෙත් ඔක්සිජන් සැපයීමක් හෝ නොමැතිව මුහුදු පත
මඩුගල්ලේ නිලමේගේ ඥාතීන් සොයා ගිය ගමන
බි්රතාන්යයන් මෙරටින් එළවා දමා යළි ලක්දිව නිදහස් රාජ්යයක් බවට පත් කර ලීමේ අරමුණෙන් 1817-1818 තුළ ඇති වු නිදහස් සටනේ
නර්තන ලෝකයේ නොනැසෙන අලංකාරය චන්ද්රලේඛා සහ රංජනා
‘හින්දුන්ගේ ප්රධාන දෙවියා වූ මහා බ්රහ්මයා විසින් භාරත සෘෂිහුට නාට්ය ශාස්ත්රය දේශනා කළ බව භාරතීය සාහිත්යය