ආචාර්ය අජන්තා රණසිංහයන්ගේ ව්යංගාර්ථපූර්ණ රූපකාර්ථවත් සුගේය පද රචනයෙන් ද ස්ටැන්ලි පීරිසුන්ගේ සුස්වර සංරචනයෙන
ගී විනිස
එරන්දතිය එනවා
සුනිල් සරත් පෙරේරාණන්ගේ ධ්වනිතාර්ථපූර්ණ ගේය පද රචනයෙන් ද පණ්ඩිත් අමරදේවයන් සහ අමිතා වැදිසිංහගේ මධුර මනෝහර භාව
අපේ ගුරුතුමා යයි තාමත් ඉස්කෝලේ
මෙි ගීමිණිරුවනට රුචිකර වූ විචිත්ර ඉතිහාසයක් ඇත.මෙකී ඉතිහාසය විභූෂිත කළ ශ්රේෂ්ඨ ගුරුවරු තිදෙනෙක් සිටිති.
මා එක්කලා අමනාපව වී දබර
ප්රේමකීර්ති ද අල්විසුන්ගේ ගේය පද සංරචනයෙන් ද එචි. එම් ජයවර්ධනයන්ගේ ස්වර සමායෝජනයෙන් ද මාලනී බුලත්සිංහලගේ හඬ මා
ජගන් මෝහිනී
සරස්වතී අභිනන්දන ගීත විරලය.එබඳු ගීත අතළොස්සක් තිබුණ ද එහි බස සරලය.
ඉරි තැළුණු වලා
විපරිත සමාජයක සියල්ල උඩුයටිකුරු වීම අරුමයක් නොවෙි. වින්දනය නිර්වින්දනය කළ චින්තන වින්දන ශක්තිය මොටකළ සමාජයක තව
මා හද අසපුව කුසුමින් සැරැසුව
කරුණාරත්න අබෙිසේකරයන්ගේ රූපකාර්ථ සහිත ව්යංගාර්ථපූර්ණ ගේය පද රචනයෙන් ද සංගීත නිපුන් සනත් නන්දසිරිගේ සුගායනයෙ
ඇරඹුමම කඳුළක් වෙලා
දිලීප අබෙිසේකරයන්ගේ ව්යංගාර්ථපූර්ණ ගේය පද රචනයෙන් ද කසුන් කල්හාරයන්ගේ කර්ණරසායන හඬ මාධුර්යෙන් ද නාලක අංජන කුම
සුදු නැන්දා ඇයි ගෙයි දොර වැහුවේ
ලාංකේය සුභාවිත ගීතයේ විදග්ධ ගේය පද රචකයෝ සුදුර්ලභ වෙති. චිත්තරූපික ව්යංජන ගුණයෙන් පොහොණි රමණීය කාව්යෝක්ති ධ්
හෙමින් සැරේ පියා විදා
ධර්මසිරි බණ්ඩාරනායකයන්ගේ ’’හංස විලක්’’ නොකලඹා හෙමින් සැරේ පියා විදා ගීතය පිළිබඳ වචනයකුදු කතා කළ නොහැකිය.
කැලේ ගහක මල් පිපිලා සුවඳ ගලනවා
ගැමි සුවඳ කවියට,ගීතයට,නවකතාවට,කෙටිකතාවට නැගූ මඩවල එස්. රත්නායකයන්ට දිනක් ගීතයක් ලිවීමට ඇරියුමක් ලැබිණි.
ත්රෛලෝක විජයපත්ර පවන් සලන ලෝකෙ
සිංහල, දමිළ, මුස්ලිම් ජාතිකයෝ යෝධ ජනසංහාර, දේපළ සංහාර කිහිපයකටම මුහුණ දුන්හ.
සඳසාවි මා
සිසිර දිසානායකයන්ගේ ගේය පද රචනයෙන් ද ප්රවීණ ජන සංගීතවෙිදී ලයනල් රන්වලයන්ගේ ස්වර සංරචනයෙන් ද වසන්තා මධුරාංගනී
රංගනයයි ගී පද රචනයයි එකට මුසු කළ පිය පුතු දෙපළ
මනෝජ් නීලංග දැන් වසර 17ක් පුරා ඔස්ට්රේලියාවේ වෙසෙන ලාංකිකයෙකි. ගී පද රචකයෙකි.ගීත ක්ෂේත්රයේ උන්නතිය උදෙසා නවමු ආ
හෝපලු වනපෙත කම්පිත රැඟුම
කලිකාල සාහිත්ය සර්වඥ පණ්ඩිත පරාක්රමබාහු නිරිඳුන් විසින් විරචිත ’’කව් සිළුමිණ`’’ හෙවත් කුසදාවත නමැති මහා කාව
විචාර මතවාද කරපින්නාගෙන කවි ලියන්න බෑ
අනුරාධා නිල්මිණී කිවිඳිය විසින් මීට පෙර ලියා පළ කරන ලද යුග ‘ස්ත්රී’, ‘වත්සියපත්’, ‘මදහසක මැදියම’, ‘රිදුම් පිරි ප
ඇය යන්න ගියා මැකිලා
සුනිල් සරත් පෙරේරාණන්ගේ ධ්වනිතාර්ථපූර්ණ ගේය පද රචනයෙන් ද එච්.එම් ජයවර්ධනයන්ගේ ප්රතිභාසමිපන්න සංගීත සංරචනයෙ
රෝගී රටක නිරෝගී සාහිත්යයක් නෑ
සිංහල නවකතා අඹරේ 1998 වසරේ සිට අඛණ්ඩව අවුරුදු 20ක් පුරාවට ප්රසංසා, ගැරහුම්, අභියෝග මැද්දේ නවකතාකරණයේ නියැලුනු කාන්ත
රාමාට මා සැකයි රාවණා
ප්රේමයේ පරමානන්දය, බ්රහ්මාස්වාදය විඳීමේ පරම පරමාර්ථයෙන් ඇතැමි පුරුෂයෝ එක ලියක් පතා ලොබ ලිය වඩති. ජීවිතයම කැප ක
බුකර් සම්මානය ෂෙහාන් සහ මාලි අල්මේදාගේ සත් සඳ
බ්රිතාන්යයේ සහ අයර්ලන්තයේ ඉංග්රීසි බසින් පළවන වසරේ හොඳම නවකතාවට පිරිනැමෙන බුකර් ත්යාගය හිමිකර ගැනීමට ශ්ර
දියවන්නා කුමරිය වාමනයන් තුරුලේ
මෙවර ගී විනිස හැඩ ගැන්වෙන්නේ මෑතකදී තරුණ පරපුර අතර අතිශය ජනප්රියවුණු නාද සංගීත කණ්ඩායමෙි ගීමිණිරුවනකිනි.
සිංහල - දමිළ පාලම හැදු කුණ්ඩුමනී
සුකීර්තිමත් ගේය කාව්ය සිත්තරු ප්රේමකීර්ති ද අල්විසුන් රචනා කළ මෙි මහඟු ගී මිණ වික්ටර් රත්නායකයෝ සංගීතයෙන් ඔප
විල් නෙළුමාසනෙන් ආ හසඟන
ආචාර්ය අජන්තා රණසිංහයන්ගේ ව්යංගාර්ථපූර්ණ, ධ්වනිතාර්ථපූර්ණ, රූපකාර්ථවත් සුගේය පද සුසංයෝගයෙන් ද විශාරද එඩිවඩි
ප්රේමයට දිවි පිදු යක්ෂණි
මෙවර ගී විනිස වෙනුවෙන් තෝරාගනු ලබනුයේ නවපරපුරේ ප්රතිභාපූර්ණ තරුණ ගායන ශිල්පි රිද්ම වීරවර්ධනයන් විසින් ගැයූ ’
අවුකන බුදුන්ටත් දෑස් දුන් මිනිසා
නීතිඥ රජී වසන්ත වෙල්ගමයන්ගේ ඉසියුම්වූත් ඉගැඹුරුවූත් සුගේය පද සුසංයෝගයෙන් ද ප්රතිභාපූර්ණ තරුණ සංගීතවෙිදී දර්
වෘන්දා වනේ සැඟවුණු ගොපලු ආදර අන්දරය
මහැදුරු සුනිල් ආරියරත්නයන්ගේ ව්යංගාර්ථපූර්ණ පද සංයෝජනයෙන් ද විශාරද නන්දා මාලනීයන්ගේ මධුර මනෝහර භාවානුරාගී ස
ප්රේමයේ සත් මහලෙන් පලා ගිය කුහුඹු මිනිසා
ගීතයට සාහිත්යමය විචාරයක් අවශ්යය යන්න වෙසෙසින් තහවුරු වන්නේ මෙබඳු ගී මිණක් දුටු තන්හිදීය. අර්ථ පූර්ණ ගේය පද මා
සොර දෙටුවකුට පෙමි බැඳි කුණ්ඩල කේශී
පණ්ඩිත් අමරදේවයෝ දිනක් ඩෝල්ටන් අල්විසුන් මුණගැසීමට පැමිණියහ. අමරදේවයන් හදිසියේම ඩෝල්ටන් හමුවීමට පැමිණියේ ඔහ
උපන් බිමට අහිමි සරුංගලේ
කලා විශාරදයෝ සාහිත්ය කලාවේ මුඛ්ය අරමුණු දෙකක් පෙන්වති.එකක් නමි සමාජ යථාර්ථය නිරූපණය කිරීමයි. මෙහි යථාර්ථය යනු
සාම්ප්රදායික නැට්ටුවාගේ අඳුරු වන්නම
රත්න ශ්රී විජේසිංහයන් විසින් විරචිත, එච්.එම්. ජයවර්ධනයන් ස්වර රචනා කළ ජානක වික්රමසිංහ ගායනා කරන මේ ගීතයෙන් සාම